Nutritia intre tortura si miracol la Incubator7

Titlul eventului prezentat de Alexandru Marginean care a avut loc la Libraria Humanitas in cadrul Incubator 107 Sibiu a fost Nutritia intre tortura si miracol. De unde tortura din titlu?

nutritia intre tortura si miracol incubator 107 sibiu

Tortura provine din faptul ca ne alegem mancarea dupa gust si nu pentru satifacerea nevoilor corpului: stim ca nu e sanatos sa mancam anumite alimente dar cedam in fata satisfactiei si a placerii gustului si nu tinem cont de necesitati. Sunt convinsa ca multa lume ar dori sa manance sanatos dar problema principala e ca lumea nu e informata (nu se informeaza) despre nutritie (si pentru asta iti trebuie vointa) si abia apoi vine vointa de a manca sanatos.

Alexandru a expus niste prinicipii si idei din psihosomatica (interesant ca la articole similare apare si alexitimia) si probabil din noua medicina germanica pentru ca abordarea a zis ca e holistica: atunci cand fiecare organ intra in deficit de functie (apar blocaje la nivel fiziologic), creeaza o anumita stare in creier.

  • Ficatul – frica
  • Colecistul / fierea (a dat un exemplu unei persoane care nu suporta 3 persoane si chestia asta s-a materializat in corp prin existenta a 3 pietre la rinichi ; dupa eliminarea lori i s-a schmbat si perceptia acelei persoane despre celelalte 3 – discutabila chestiunea🙂 sounds like medicina germanica
  • Pancreasul (tine de fericire si dulceata vietii)  – cand nu esti fericit suplinesti aceasta nefericire prin alimente (dulciuri indeosebi – mai ales femeile)
  • Splina – tristete
  • Rinichii – teama, frica, emotii cum sunt: timiditatea (emotivitatea are o baza reala daca nu bei suficienta apa, adica lipsa apei din corp poate crea aceste emotii din cauza faptului ca rinichii sunt afectati si explicatia logica e urmatoarea: daca nu consumi suficienta apa, ti se ingroasa sangele -> sangele circula mai greu iar ca simptome mainile si picioarele iti sunt reci si ingreunarea inimii care duce la tensiunea mare sau mica. Cum stim cata apa sa consumam exact? La 20 kg din greutatea unei persoane se recomanda sa se bea 1 L de apa. Asta e cantitatea optima de care corpul nostru are nevoie pentru a functiona. De ex daca ai 60 kg, atunci ar trebui sa bei 3 L apa zilnic. Cum facem sa bem mai multa apa? Cei 2 L minim sunt cu titlu informativ. De mentionat e faptul ca persoanele care nu au fost obisnuite sa bea multa apa, sa evite sa consume multa dintr-o data pentru ca asta poate conduce la anumite blocaje. Unii beau apa ca sa se hidrateze (sau nici atat), altii sa se irige. De exemplu daca cineva a fost obisnuit sa bea un pahar de apa pe zi si care la un moment dat decide sa bea 2 L de apa pe zi, poate suferi iar trecerea la un consum mult mai mare de apa e recomandat sa se faca treptat, nu dintr-o data. Sunt de asemenea oameni care se ingrasa la propriu prin consumarea unui pahar cu apa (corpul nu o mai elimina). Despre pH-ul apei: cu cat e mai alcalina, cu atat mai bine. Cea care un pH > 8 e cea mai ok. A zis ca a testat pH-ul apei Perla Moldovei (product placement) si ea are 7.8 (pe site vad ca apare 8.8). Se gaseste de cumparat in magazinele naturiste (sunt curioasa daca o sa gasesc asa ceva in Sibiu). Apa minerala nu e cea mai ok de consumat pentru ca ea contine minerale dar acelea se depun sub forma de nisip si pietre in timp. Apa de la robinet are un pH de 7.4 (a zis ca a testat)iar apa de izvor din Paltinis are un pH de 7.4, totusi mai mic decat cel recomandat de 7.6. Cea mai ok apa de baut ar fi cea de la izvoare + cea alcalinizata, apa cu orgone si cu cristale (intram in alt subiect). Coca Cola are pH de 2.2…
  • Colonul (canalizarea) in deficit de functie provoaca letargie
  • Plamanii proiecteaza melancolia (fum de tigara, noxe etc)

Recomandare carte: Puterea vindecatoare a bolii

Ideal ar fi sa consumam 80% proteine vegetale si 20% proteine animale si sa nu le combinam (sa combini carnea cu branza) pentru ca fortezi ficatul. De exemplu, in zilele de Luni, Miercuri si Vineri sa consumam proteine vegetale, iar Marti, Joi, Sambata si Duminica proteine animale astfel: Marti si Joi (branza), Sambata (iaurt/chefir) si Duminica (carne). Normal ca e o sugestie, pot fi consumate in ce zile vrem.

O alta recomandare e ca vara, proteinele animale (carnea) pe care o consumam sa o reprezinte puiul si pestele iar in sezonul rece celelalte tipuri de carne care sunt mai grele (si cu mai multe toxine?)

Discutia despre deficit a dus si inspre toxicitate si asa s-a ajuns si la idei despre lapte si ca suntem singura specie de pe planeta care consuma laptele altei specii (e adevarat ca si pisica bea lapte de la vaca dar asta pentru ca ii dam noi, nu pentru ca ar merge ea instinctiv la vaca). Calciul din lapte nu e cel mai sanatos pentru noi si laptele de vaca nu e ok de consumat (mai ales de barbati) deoarece contine hormoni feminini (estrogeni) pe care nu ii putem folosi la arderile celulare interne si atunci acel calciul se depune aiurea. De asemenea laptele (si mai ales si cel de soia) nu e recomandat baietilor si barbatilor datorita plusului de estrogeni. Ca alternative la clasicul lapte de vaca e laptele din oleaginoase (migdale, caju, alune etc) si din diverse plante si cereale: lucerna, canepa, ovaz, orz etc. Ar fi bine ca inainte sa cream suc din ele sa le hidratam deoarece hidratate, ele au o putere vitala de 9 ori mai mare decat daca le punem in storcator uscate). A recomandat aparatele de pe site-ul laptedesoia.ro (nu  imi inspira incredere , oare cine e in spatele lui si ma intreb daca vand ceva la cum arata – fara aproape nicio informatie despre produse, fara pagina Despre noi si multe altele). Mi-ar fi placut sa vorbeasca si despre diferentele dintre storcatoarele prin centrifugare si cele prin presare si beneficiile fiecarui tip (poate o sa scriu eu la un moment dat)

A recomandat cartea Studiul China daca vrem sa ne informam despre nocivitatea consumului de lapte de la o anumita varsta incolo si despre puterea hormonilor din alimente (inca n-am citit-o, am auzit de la Olga de ea).

Ideea e ca cine gateste in casa e responsabil pentru sanatatea celor din casa (de tinut cont mai ales cand ai copii) si sa incercam sa consumam cat mai putina sare (valabil si pentru zahar) si sa reducem din excesul de proteina animala. Sarea blocheaza in primul rand rinichii. Cantitatea zilnica de sare recomanda pe zi e de 3g. Orice e in plus de cele 3 g e deja surplus. Chinezii considera rinichii bateriile corpului. Daca functioneaza rinichii in mod optim, te simti plin de energie, esti activ si in forma. Daca nu, apare frica.

Ca si concluzie, suntem obisnuiti ca toata viata sa o traim in automatisme. Ar fi bine sa intelegem ca sanatatea o pierdem in tinerete si ca pe masura ce inaintam in varsta incepe sa devina o prioritate cam tarzie. Vorbind de alimentatie si nutritie si de faptul ca un om se poate schimba, schimband ce are in farfurie, sa retinem si indemnul Ministerului Sanatatii: Consumul de zahar, sare si grasimi dauneaza grav sanatatii

 

 

 

 

 

2 gânduri despre „Nutritia intre tortura si miracol la Incubator7

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s