Povesti din Lumea Mare la Cluj

Revin putin cam tarziu cu postarea asta desi am planuit-o inca de a doua zi dar cum nu am avut timp … uite ca a aparut mai bine mai tarziu decat niciodata🙂

Ma bucur ca am participat impreuna cu Vlad, Alexandra si Mihai la evenimentul Povesti din Lumea Mare care a avut loc la Bricks  in Cluj-Napoca in data de 28 Martie.

povesti din lumea mare la cluj

Timp de aproximativ 4 ore ne-am clatit ochii cu cele mai frumoase fotografii si am ascultat cateva din cele mai interesante experiente de calatorie din ultima vreme. Le multumim Roxanei, lui Alexandru Farca si Amiei Vaida pentru prezentari si cadouri.

Multumiri si KLM Romania pentru avionasul pe care l-am castigat la tombola, macheta pe care am uitat-o la Cluj in camera lui Vlad (ma gandeam ca odata cu varsta, e altfel dar nu: boys still like toys)

macheta avion KLM

Roxana si Alexandru Farca au vorbit despre Incursiunea in Africa, despre tribul Changa, despre masai  (demult mi-am dorit sa urmaresc filmul The White Massai, ceea ce am si facut a doua zi :D). Au mai povestit despre:

– spice tour-ul din Zanzibar: mi-a placut cum arata cuisoarele (cloves), frunzele de scortisoara, mimoza

– fotografiile din Stone Town – wow! nu, nu sunt astea :D

– sucul din trestie (nu am retinut specia de trestie de zahar)

– tribul Datoga

Chile 

Wow, wow, wow! Felicitari pentru curajul de a calatori atatea zile (si impreuna cu fetita). Intotdeauna am apreciat oamenii care calatoresc impreuna cu copiii si nu neaparat in cele mai accesibile locuri si inca de cand sunt mici

Patagonia – spechless

Desertul Atacama

Lacul Carrera – mda

Val Paraiso

Puerto Tranquilo

Ghetarul Exploradores

Catedral de Marmol

Torres del Paine

Ah si foarte faine imi imaginez c-au fost experientele cu cortul, chiar daca uneori dificile

Ami Vaida ne-a povestit despre Iran (cu referiri la Teheran, Tabriz si Esfahan) 

La ce te gandesti prima oara cand spui Iran? La razboi, la arabi (ca toata lumea?) Ea sa gandeste mai degraba la Imperiul Persan, la moschei, pavilioane, gradini, curmale si fistic. Foarte bune curmalele pentru ca le-am gustat din amabiliatatea doamnei Filomena Brisc si la fel si fisticul –  Vlad a castigat o punga (de fistic)

In Iran locuiesc iranieni, armeni, persi, kurzi si arabi. Se vorbeste limba persana si adera (doar in spatiul privat). Aici e lista cu limbile vorbite in Iran.

Religia: islam dar au si minoritati crestine si inca se mai practica si zoroastrismul.

A mentionat despre cultura legata de tipul de imbracaminte acceptat pe strada, despre valul cu care trebuie sa iti acoperi capul si despre politia de moravuri (amenda de 5 $ pentru fiecare unghie vopsita in cazul in care esti prinsa pe strada cu unghiile ojate)

La capitolul culinar, fotografiile ne-au cam lasat gura apa. Multe specialitati de orez, tot felul de carnuri, legume proaspete dar ce mi s-a parut interesant a fost inghetata iraniana (o cutie cu un fel de taietei reci inmuiati intr-un sos foarte dulce).

Update 21.04.2015 (de la Doria): 17 motive pentru care sa nu vizitezi Iranul🙂

Multumim pentru evenimentul organizat si va mai asteptam (si in Cluj si poate si in Sibiu?!)

Lasă un răspuns

