Despre cusutul nasturilor

Mi-a căzut un nasture de la pantaloni și decât să-l cos, am zis ieri că poate îi pot purta și fără el. Big deal. Da, de unde, cum să-i port fără nasture, că îmi cad de pe mine (nu pentru c-am slăbit). Sunt destul de lălâi dar foarte confortabili pentru bicicletă. De aia i-am luat cu un număr mai mare, să mă pot mișca în ei cum vreau.

După ce am văzut implacabila cădere a nasturelui pe parchet (asta se întâmpla acum vreo două săptămâni), am prevestit tragedia. Speram cumva ca nasturele să se coasă singur la loc.

De atunci neglijat complet. De fapt parțial, nu chiar complet. Le-am mai acordat o minimă atenție, mutându-i când de pe scaun în dulap, când din dulap iar pe scaun, apoi de acolo pe calorifer. Până ieri când am zis că nu se mai poate. Și atunci, ce-am făcut?

L-am cusut, evident. Ba mai mult, i-am tăiat de tot ațele și celuilalt nasture și l-am cusut și pe el. Doi nasturi cusuți. Pfaaa.

IMAG1939_1

În continuare mă minunez de persoanele care au plăcerea, atenția, migala, precizia și nu în ultimul răbdarea și poate talentul să coasă. Cred că prefer să bat cuie decât să cos. Dacă vorbim de cusutul bine la mașină, aia e deja altceva (artă?).

Oricum, pentru mine a coase nasturi mi se pare un lucru destinat mamelor. Încă nu mă văd, dar uite că nasturi am cusut :)) Nu știu de unde asocierea cu mamele. Să mă ierte domnișoarele și doamnele pasionate de cusut, dar nu prea am cum să le împărtășesc preocuparea.

Ca o făcătură, am aflat că ieri a fost o sărbătoare (din folclorul popular): Ciuda lui Arhanghel în care cică nu se coase. Iar dacă femeia coase, bărbatul umblă înciudat tot anul.

Lasă un răspuns

