Reţetă de tort

O reţetă simplă de tort sau mai bine spus o reţetă de tort simplu pe care am facut-o de Paşte şi pe care l-am împărţit cu iubitul şi prietenii la un picnic în interior.

E reţeta de la mama şi primul tort pe care l-am făcut până acum. N-a ieşit ca tortul mamei, evident, dar pe aproape. Mă declar mulţumită de rezultat. La fel şi musafirii.  A ieşit dulce-acrişor, fix cum trebuia. Nu-mi plac dulciurile foarte dulci 😀

În caz că vreţi să faceţi vreodată (Olga?), iată indredientele:

2 blaturi (am luat 2 blaturi de vanilie, fiecare cu 3 felii)- pentru cine vrea şi are timp (şi tăvi rotunde)blaturile se pot  face şi acasă (au probabil şi alt gust :D)

2 pachete de unt

50 g zahar pudră

4  fiole de esenţă de rom

3 linguri de cacao

1 gălbenuş de ou

10-12 linguri de zahăr

gem de crihine sau corcoduşe (acrişor) – am folosit aproape un borcan mare

o ciocolată amăruie

nuci, migdale, alune şi alte „veveriţoase”

tort

Crema: cele două pachete de unt se mixează şi se adaugă treptat zahărul pudră şi cacaua. Se adaugă apoi un gălbenuş de ou ca să iasă mai pufoasă. Se poate adăuga şi o linguriţă de cafea.

Se caramelizează 6  linguri de zahăr, apoi de adaugă peste el  aprox 1 l de apă şi apoi se mai adaugă încă 6 linguri de zahăr şi se mai lasă puţin pe foc. Apoi se ia de pe foc şi lichidul se lasă la răcit. După ce s-a răcit, se adaugă esenţa de rom (după gust, cât vă lasă inima la rom :)) eu am adăugat 4 fiole mici de esenţă (Dr Oetker).

Se ia prima felie de blat şi se însiropează. Se tartinează cu gem de crihine şi apoi se pune un strat de cremă. Apoi pe următoarele felii de blat însiropate se unge gemul, crema şi operaţia se repetă până la ultima  felie de blat.

Atenţie, să vă rămână cremă şi pentru uniformizarea pe margini a tortului. Pe ultima felie de blat de deasupra, peste gem şi cremă am ras o ciocolată amăruie şi am adăugat şi bucăţele de nucă. Şi atât. Până dimineaţă s-a răcorit în frigider. L-am servit cu limoranjadă (limonadă cu suc natural de portocale).

 

 

Un gând despre „Reţetă de tort

  1. Merci, Andra.
    Pe langa faptul ca arata foarte bine, cred ca e si foarte bun. Ma tenteaza gustul dulce-acrisor, asa ca sigur voi incerca si eu.

Lasă un răspuns

