Cu ce inlocuim cafeaua bauta dimineata?

Azi a fost prima zi in care cafeaua pe care am baut-o nu mi-a placut. Alta data o iubeam. Gusturile se schimba, se mai rafineaza sau dimpotriva, depinde. Nu e ca nu mi-a placut din cauza espresorului Gaggia care isi face treaba foarte bine, espresor pe care il am la job, nici din cauza cafelei pe care o avem (arabica ce are boabe alungite si robusta cu boabele mai mici si rotunjite), ci pentru ca m-am dezobisnuit de ea. In ultima vreme n-am mai baut zilnic si atunci a devenit o simpla optiune. Ah, nu credeam c-o sa traiesc s-o zic si pe asta dar iata ca se intampla :)))

with and without coffee

Am descoperit recent ca nu sunt dependenta de cafea cum credeam (stiti voi, efectul Placebo), ca daca nu o sa beau n-o sa ma pot concentra sau alte minuni de genul asta. Pana acum nu i-am implinit decat destinul dar de-acum, gata! Am zis ca o sa renunt sa beau cafea in proportie de 90%. Cum ma inteleg cu proportiile, asta e alta treaba :)))

Pana nici gustul vad ca nu mi-a creat dependenta. Am ajuns la concluzia (odata cu inaintarea in viata devenim mai intelepti :)) ca o cafea buna nu inlocuieste un somn odihnitor si o cafea bauta dimineata nu ma face mai treaza. Ocazie buna sa dorm o ora in plus ca si asa somnul meu era cam aiurea.

Dar e clar ca voi face si exceptii 😀 Probabil cand ies in oras o sa servesc sau in alte contexte dar sa-mi fac eu, rare vor fi cazurile alea si pentru ca fac si public lucrul asta, chiar imi asum ce scriu.

Azi am baut o cafea insa dupa multe zile lipsa (90%, remember? :D). Dar ca sa nu ma lipsesc cu totul de gustul cafelei (sau de efectele ei? hihi) am descoperit cu ce o pot inlocui : tot prin cafea, dar altfel de cafea: boabe.

Cand mi-e dor de cafea imi potolesc pofta cu putine boabe pe care le rontai pentru savoare. Si gata (10%).Asta mi-a trecut prin cap cand un coleg m-a servit cu niste boabe. Da, nu cu o cafea, cu niste graunte :))

De ce am renuntat sa beau cafea zilnic cum faceam pana acum (cate una in fiecare dimineata) e din cauza accelerarii eliminarii calciului din oase.

In amintirea zilelor naive, va rog serviti niste perle. Tot despre cafea.

 

Lasă un răspuns

