Am tras cu pistolul

În seara asta am tras prima oară  cu un pistol adevărat, cu un bull compact, Bul 9×19 mm (care cântăreşte vreo 2 kg fără gloanţe) la poligonul de tir din Cluj, de pe Calea Baciului şi m-am comportat binişor.

Îmi era frica de ieri, mă gândeam să nu fac vreo greşeală din neatenţie, să apăs pe trăgaci înainte să fie cazul, având arma la purtător şi eu fiind o repezită, îmi era frică de zgomotul asurzitor pe care o să îl aud (mi s-a confirmat la fiecare glonţ, ba chiar am auzit şi fără căşti cum sună şi e horror) deşi ştiam că o să am căşti, dar orişicât.

Îmi imaginam că o să tremur dup’aia (mă doare acum puţin braţul), că o să simt metaforic glonţul ăla până în măduva oaselor când o să iasă de pe ţeavă în drumul lui până la ţinta precisă pe care numai precisă mă gândeam că n-o s-o văd din pricina lipsei ochelarilor de vedere care vor fi înlocuiţi  de  cei de protecţie (n-a mai fost cazul ultimilor, aşa că m-am chiorât cu cei de vedere).

Mama zicea ieri „vezi sa nu împuşti pe careva din greşeală” sau „câte accidente nu se întâmplă, Andra”, „câţi nu s-au împuşcat aşa”…mda…mama, ce să-i faci. Dar cu frica tot am rămas şi azi, mi-a fost frică după ce am tras primul glonţ de zgomot şi după ce am scăpat de primele 5, de la încordare, mi-au dat lacrimile. Pe bune. Am zis ok, it’s enough for me. Dar încurajată oarecum de partenerii de tragere, am mai tras apoi până am făcut 179 puncte, cele mai multe :p

Am zis mai demult că mi-ar plăcea sa am un pistol la purtător, just in case. Sprayul „paralizant” cu piper nu mi se pare safe enough (adică decât nimic, e ok şi ăla)  şi dacă tot e să ai ceva la tine, păi măcar pistol să fie (cu amortizor, în mintea mea). Dar acum zic mai degraba ca sa fie un pistol din ala ce are capse, cat mai asemanator cu unul real.

A fost interesant şi îi mulţumesc lui Cătălin pentru experienţă. Am mai vazut gloanţe în filme, în poze, la muzeu dar n-am pus mâna niciodata pe unul real cu care sa încarc un cartuş şi cu el, un pistol la fel de real.

IMG_7127 IMG_7045 Bul 9x19mm bombonele IMG_7069 IMG_7126

Trasul cu pistolul face parte din acele n lucruri pe care merită sa le faci cel putin o dată  în viaţă, sau de mai multe ori, aşa că recomand şi altora să încerce  (uite, fetele le pot face cadou băieţilor o astfel de partidă, mai ales celor care iubesc adrenalina :p)

Despre alte experienţe trăite de mine prima oară anul ăsta urmează să scriu în următoarele posturi.

Lasă un răspuns

