Ceaiul activităţii feminine la Kashmir

Vreau să vă spun că ceaiul activităţii feminine e un tip de ceai ayurvedic şi nu un titlu de articol care să vă capteze. Un ceai pe care l-am savurat la Kashmir în seara asta în Târgu-Mureş, mai precis la casa cu ceai. Ceaiul activităţii feminine e un ceai nemiminunat (nu degeaba l-am ales), un mix din: coajă de portocale, scorţisoară, fenicul, cardamon, cuişoare, iepupăr, lemn dulce, rădăcini de lemn dulce, de ghimbir, angelică şi dandelion.

Am zis să e un ceai ayurvedic (ayurveda e cea mai veche doctrină despre viaţă şi sănătate ce datează de acum 3000 de ani din India antică. Esenţa doctrinei e următoarea: fiecare dosha (energie) trebuie echilibrată cu ajutorul unor plante condimente care se amestecau.

Pe lângă ceaiurile ayurvedice la Kashmir mai sunt şi ceaiuri roibos (din astea mi-a atras atenţia „Gustul dragostei” – cică în vâltoarea simţurilor, inima celui care îl va gusta va bate mai tare atât din cauza inimioarelor de zahăr cât şi a mugurilor de trandfiri  (oh la la =)), ceaiuri verzi, ceaiuri negre, ceaiuri wellness, infuzii de plante şi de fructe, ceaiuri festive şi alte specialităţi. Au şi deserturi (mm, prăjitura Marlenka pfiiii), melba cu piersici (prăjitura melba), ceva wasabi cu alune şi ghimbir, ghimbir în ciocolată, brioşe, diverse smoothies, etc.

Mi-a plăcut clepsidra (asta am întors-o de 2 ori, timp în care ceaiul s-a făcut numai bun de-ai fi băut :D)

În timp ce am savurat ceaiul şi muzica, am frunzărit şi Decât o revistă de unde am reţinut câteva chestii:

– de la Dragoş Rouă care se autotintitulează un „productivity junkie” şi care spune că trăim în 3 teritorii: ASSESS (aici observăm, evaluăm, primim  feedback, stabilim obiective), DECIDE („semnăm contractul” şi stabilim locul şi momentul unde vom performa) şi DO (punerea lucrurilor în mişcare). Procrastinarea apare atunci când te limitezi la DO (nu îţi mai imaginezi lucruri, nu mai planifici, nu mai evaluezi fiind preocupat SĂ FACI – a working machine).

– de la Monica Bârlădeanu am fost surprinsă să citesc câteva recomandări de cărţi. Hmm, not bad, not bad at all.  Gusturile se discută, se antrenează şi se eliberează: Maimuţa goală  – Desmond Morris, Anarhie pură – Woody Allen, Ţapul ispăşitor – Rene Girard, The thing around your neck – Chimamanda Ngozi Adichie, The information diet – O’Reilly media, The Official C.I.A. manual of trickery and deception.

Dacă ajungeţi prin Târgu Mureş vă recomand să treceţi şi pe la ceainăria Kashmir.

6 gânduri despre „Ceaiul activităţii feminine la Kashmir

Lasă un răspuns

