4 filme şi elucubraţii pe baza lor

Am primit 4 recomandări de filme (mai vechi). M-am executat şi le-am vizionat. Bune filme, deosebite chiar.

Mulţumesc pentru recomandări  ^_^

Wild grass

Idealul întâlnirii e o recunoaştere mutuală şi imediată (printr-un portofel :D). Probabil o chestiune de destin (orice început e inexplicabil şi astfel aflăm că se poate şi fără cuvinte – prea clasic). Reacţionăm ca nişte infirmi în a primi (portofelul). Se mai poate să te îndrăgosteşti şi de cineva necunoscut, fără ca această nouă dragoste să o concureze pe cea existentă. „The eyes of others our prisons.. Their thoughts our cages… ” – Virgina Woolf

Never let me go

De când l-am vizionat, am rămas cu gândul la clonare: la clonarea umană dar mai ales a organelor. Foarte interesant şi trist totodată să constaţi că viaţa personajelor e un fel de moarte vie. Ne sacrificăm viaţa pentru a muri (cu preţul organelor – cum se poate justifica asta?!). Nicicum (vedeţi filmul). Un film simbolic, semnele şi simbolurile sunt prezente dar într-un mod discret. Ele trebuie traduse. Clonarea organelor e şi va fi posibilă în viitor şi îmi pare o practică ok pentru salvarea unor vieţi sau vindecarea unor boli dar clonarea umană…

The lives of others 

Fiecare avem în noi doze de iubire care devin mai numeroase cu cât le folosim mai mult (vezi personajul Wiesler). Într-un climat totalitarist şi opresiv din punct de vedere psihologic, creativitatea moare. La fel şi prietenia.

Bright Star

Intimitatea se instaurează prin împărţirea aceluiaşi poem🙂 Iubirea nu încetează nici după moartea partenerului (John Keats), ea e trăită până ce Fanny are o amintire plăcută despre ceea ce a trăit. Se pare că mângâierea are memorie şi că dragostea romantică, după cum bine ştiu e cea neîmplinită. Love is not enough.

Fragment dintr-o scrisoare de la John Keats: ” Cu atât te iubesc mai mult cu cât ştiu că mă iubeşti mai mult decât mă iubesc eu. […] M-am întalnit cu femei cărora, ştiu sigur, le-ar fi plăcut să se casătorească cu o poezie şi să fie acompaniate de un roman”

Mi-a plăcut faptul că-şi scriau scrisori, ritualul cu palmele pe perete (fiecare în spatele unui perete comun dar separaţi de el), plimbările, pălăriile şi distincţia dintre gândire şi meditaţie (revin în alt post cu detalii) şi nu în ultimul rând povestea de dragoste care nu se sprijină pe chestiuni fizice, ci mai degrabă metafizice :D)

Ce am remarcat în toate cele 4 filme e că iubirea are un conţinut şi o intensitate şi nu e doar o aparenţă, că nu e lipsită de substanţă aşa cum se întâmplă în filmele (cu precădere cele romantice) de la Hollywood din 2000 încoace. În cazul ultimelor,  multă lume se comporteă în viaţă ca în aceste filme: femeile devin tot mai pretenţioase şi descurcăreţe (ele s-au schimbat în bine în ultimii ani), bărbaţii tot mai delăsători şi cer tot mai multă atenţie şi uite aşa fiecare suferă (altfel) de anxietate (de vorbă cu Cosmin)

Lasă un răspuns

