Escapada pe Valea Drăganului

Weekendul trecut *14-16 iulie* ne-am aventurat într-o escapadă de 3 zile pe Valea Drăganului. Am luat frumos săgeata până în haltă la Valea Drăganului. Biletul de tren a fost 12 lei, deci 24 lei/persoană dus-întors.

Am ajuns în haltă, ne-a aşteptat domnul Giurgiuman să ne preia cu maşina până la pensiune (pensiunea Giurgiuman – staţi că imediat detaliez), aşa cum a promis la telefon, dar surpriză: cu o maşină „rustică”. N-am putut deschide singură uşa şi ca un cavaler mi-a deschis-o nenea iar când am intrat în maşină, înainte să mă aşez pe bancheta din spate, a trebuit să dau cu mâna, la o parte, o pânză de paianjeni. Noroc că nu-s sensibilă😀 Eram îmbrăcată cu  nişte pantaloni crem, am zis că după ce şed pe banchetă, cremul o să devină tuciuriu dar de fapt, nu m-am murdărit. Phew!

Maşina „rustică” de umblat încolo-încoace a scârţîit până la destinaţie din toate încheieturile iar eu îl înghionteam pe iubit şi mă hlizeam neastîmpărată prin maşină ba legat de volan, ba de una, ba de alta şi m-am potolit abia când am început să fac câteva poze (second hand). Mă rog, teoretic ne-ar fi adus cu Matizul dar nu era fix atunci disponibil. Pe drum până la pensiune am oprit într-o piaţă sătească de unde am mai luat nişte roşii, 2 porumbi de făcut pe grătar şi un pepene roşu. În piaţă se vindeau şi pui mai mari.

De la barieră până în sat la pensiune am făcut cam 20 minute. În drum spre pensiune, am văzut şi alte pensiuni la care am sunat în zilele precedente dar care fie erau închiriate în totalitate, fie nu mai aveau camere libere şi cam pensiunea Giurgiuman rămăsesc printre opţiuni. Am ajuns, ne-am cazat. Am fost nemulţumiţi de cameră pentru că nu era ceea ce ne aşteptam şi ce văzuserăm pe net. Camera mică, trebuia într-o parte, din cauza acoperişului, în partea dinspre geam să stai aplecat ca să nu dai cu capul de perete şi camera şi mică în sine plus baia la fel, foarte mică iar cabina de duş inexistentă, duşul fiind montat direct pe perete (să faci duş în toată baia şi apă peste tot aproape) dar până la urmă s-a dovedit a fi un beneficiu.  Cazarea n-a fost mult, dar parcă la 70 lei/cameră ne aşteptam să fie altfel dar am rezolvat problema şi am cerut altă cameră unde a fost mai ok şi doamna Ana ne-a dat că ce era să facă?!

Ne-am cazat, ne-am pus preparatele de acasă în frigider (revin)

şi am ajuns în foişor să ne tragem sufletul. A fost vreme faină, a început să plouă puţin abia luni pe la 17 când să plecăm, în rest cald şi vreme numa bună să mă carbonizez la soare (bleax).

Am avut şi muzică, mă rog, pentru o perioadă scurtă pentru că gaşca venită din Zalău, oameni care aveau chef de distracţie s-a cărat pentru că din pensiune s-a plâns un cuplu mai în vârstă (care stăteau toată săptămâna) că e gălăgie şi nu se pot odihni.

Foarte frumos în curte, ne-am relaxat maxim.

O grădină foarte mare, cu balansoar, topogan, leagăne pentru copii la care adăugăm nişte păuni şi un ponei drăguţ foc😀

Din categoria papiţoaie, a mai fost pe acolo un câine foarte simpatic. Şi anume:

Am jucat şi ping-pong în şură, am pierdut un pic aşa😦

Din categoria plimbări, ne-am aventurat în prima zi cu bicicletele vreo 20 de km iar a doua zi, 50 km şi aşa am ajuns (tot cu biciletele) până la barajul Drăgan (ultimii 2-3 km i-am urcat pe lângă biciletă că drumul era horror, în pantă, noi morţi de cald şi fără prea multă apă în dotare).  La Tarniţa e de 1000 ori mai fain peisajul (zic de baraj în sine) dar na, a meritat drumul până acolo (o mică parte cu brusturele pe cap, brusture tip pălărie)

Ziua 1:

Bicicletele „rustice” (cum a zis doamna Ana) ne-au fost puse la dispoziţie tot de domnii Giurgiuman. Vă mulţumim.

La asta albastră m-am „înhămat” eu în prima zi dar la ea era mai mult de pedalat, plus roata din spate puţin lăsată, dar mie îmi plăcea că avea coş =)) A doua zi le-am cam schimbat că parcă să pedalez şi la vale (la întoarcere) când bicileta ar fi trebuit să meargă oarecum singură mi se părea un pic revoltător. Am luat-o pe cea gri-albă.

Drum fain, culmea, nu m-au durut deloc picioarele, decât între picioare, ştiţi voi, de la şa😀 Mi-a plăcut senzaţia de libertate, de mers pe biciletă în sutien, fără nicio treabă. Am coborât pe un pod şi am ajung şi aici. Am zis să cântăm, să ne învârtim un pic şi să jucăm (eu mai mult =))

Romantic moment (hihihi)

Am mâncat şi zmeurică şi frăguţe (eco, da?!)

Domnul Giurgiuman m-a cadorisit cu un şirag de mărgele, dar în loc de mărgele, zmeurică înşirată pe un pai. Nu ştiu cum de m-o fi nimerit cu zmeurica😀 Vai, ce m-am bucurat! Ce cadou spectaculos şi foarte de efect! =))

Moment fotografic:

Ziua 2:

Şi la capitolul mâncare, am mers frumos cu toate cele pregătite de acasă numai să le facem (mă rog, nu că le-aş fi făcut eu :D)  acolo: şi anume o mâncărică în ceaun (mmm), frigărui şi grătar.

Grătarul ne-a fost pus la dispoziţie împreună cu ceaunul şi cu lemnele de foc de către domni şi tare le mulţumim🙂

Ne-am cinstit şi cu şampanie că aşa-i când ai sărbătorit :*

Ziua 3: ne-am şi bălăcit un pic (eu cu vârful degetelor că era rece apa dar incredibil de curată)

Am fi vrut să vizităm casa memorială (actual muzeu) a lui Octavian Goga dar am aflat că e închisă. Mda. Data viitoare. Tot la Ciucea unde e şi muzeul am înţeles că mai e o mănăstire de maici dar n-am mers. La o oareşce depărtare, în Bologa (unde mergeau băieţii gălăgioşi de pe tren) mai auzisem de Castrul roman (doamna Giurgiuman a zis că e departe şi că nu e de fapt decât o ruină). Următoarea destinaţie (din câte mi s-a şoptit la ureche: Cetăţile Ponorului – aventură în corturi). Am mai fi vrut să ajungem la Vâltoarea și Moara cu apă în Bologa şi Cascada Vălul Miresei dar erau prea departe. Înainte să uit, să ştiţi aici nu prea e semnal, de fapt nu e mai deloc şi ca să poţi prinde (mai ales pe Orange) trebuie să mergi la pizzeria, restaurantul Doi Paşi (sunt mai mulţi – am făcut 8 km dus-întors) din sat sau să uitaţi de telefon. Doamna Ana a fost amabilă şi ne-a lăsat să sunăm de pe fix (aşa un minut) #capevremuri când mergeai la cineva bogat care avea telefon (sau de la poştă suna lumea din sat?!)

Lasă un răspuns

