Cluj-Napoca Business Days (Day 2)

A doua zi la Cluj-Napoca Business Days. A treia conferinţă a avut ca temă  Succesul – în noua paradigmă economică.  Am mai scris şi pe twitter, folosind hashtag-ul: #businessdays 
Speakeri:
  1. Eliade Rotaru – om de afaceri ce ofera consultanţă, coaching

A studiat management şi în 15 ani de training a descoperit că e o temă foarte gustată şi apreciată de participanţi, aceea de a-ţi împlini visul.

Trăieşte-ţi visul sau cum să-ţi transformi visul în realitate. Schema se aplică atât în relaţia cu sine cât şi cu orice business. Ideea e să conştientizăm asta şi să aplicăm.

Primul pas e să visezi, să te întrebi cu adevărat ce vrei, să îţi faci timp pentru asta. Apoi stabileşte-şi obiective (să ştii ce vrei) şi scrie-le pe hârtie. Urmează planul (să ştii ce vei face), apoi acţiunea (să faci ce ţi-ai propus). Atât.

Ingrediente obligatorii (amplificatori de succes): armonia, detaşarea (flexibilitate), integritate (= onestitate + disciplină) şi energie (entuziasm)

Acţiune fără viziune…

2. Florin Câmpean –  prezentare despre succesul în noua paradigmă economică

Cuvântul „criză” e interzis 😀

Apele liniştite nu te fac un bun marinar” – proverb african (caută ideea şi găseşte nişa)

Fă ceva ce nu a mai făcut nimeni. Chiar dacă eşti mic, gândeşte mare.

Construieşte-ţi atent reputaţia (încearcă să imaginezi un brand). I-a plăcut prezentarea domnului Florentin Banu de ieri datorită brandului Joe pe care l-a creat şi care a fost cumpărat de Nestle.

Ascultă-ţi clienţii!

Mi-a plăcut că ne-a invitat în companie (Rentrop & Straton) în vizită. Primul speaker care face asta😀

Fă-ţi întotdeauna două secenarii: unul bun şi unul prost (să fie de risk management).

Inovează – schimbă-te înainte să fie nevoie să o faci – Jack Welch

Accelerate failure. Ieşi din zona de confort.

Dacă nu-ţi face plăcere ceea ce faci, nu o să ai niciodată succes.

3. Andrei Postoacă- antreprenor Clintelica

Lucrul cel mai important: faceţi-vă lista de clienţi pe care vreţi să-i câştigaţi, cautaţi-i în reţelele sociale, vedeţi cu ce se ocupă, aflaţi informaţii despre ei.  Creşteţi încrederea în puţini oamen, e important să aprofundaţi relaţiile pe care le ai

4.  Andy Szekely – Succes vs Împlinire – psihologia aplicată în afaceri

Îl urmăresc pe Andy din 2006, de pe atunci m-am abonat la newsletterul lui şi pot spune că prezentarea de azi mi-a amintit de unele lucruri pe care le citisem tot la ei, legate de internalizare şi externalizare. I-am lăsat şi un bileţel la înregistrare la Evelina, sper că l-a primit🙂

Ce este şi ce nu este succesul?

În munca ta sau meseria ta cum ştii că ai succes?

Răspunsurile pe care le oferi sunt în funcţie de standardul pe care îl ai. Dar ce tip de standard? Standard intern sau extern? Ce anume crezi?

Experţii puri – nu contează ce spun clienţii, sunt cei care ştiu că au dreptate şi că au procedat bine, fără să fie nevoie să le confirme alţii acest lucru.

Cum să comunici cu pacientul sceptic, cel care ştie deja ce medicament are nevoie şi doar merge la medic să i-l prescrie?😀 La fel e şi cu cei care au un standard intern şi la fel şi cu experţii puri.

Atunci când succesul e măsurat cu ambele standarde (intern şi extern), atunci succesul devine împlinire.

Reteta de la Andy Szekely in combinarea celor 3 ingrediente: energie, timp si bani

Energie: fa numai ce-ti place,restul delegi Ce-ti place sa faci? Ce-ti place atat de mult încât să fii dispus să plăteşti pentru asta şi ce deteşti atât de mult încât să vrei să faci fix opusul? Top 5 funcţii şi fă astfel încât să găseşti oamenii cărora le-ar plăcea să facă ceea ce ţie nu-ţi place (pentru Timp e deci delegarea)

Caută oportunităţi mari – Warren Buffet – Eu spun de mai multe ori NU decât spun DA.

To do list şi to stop list

Când te dezvolţi pe tine devii liber. Când îi dezvolţi pe ceilalţi devii lider.

5. Octavian Pantiş 

Cum stati la nivelul iniţiativei?

Există 4 niveluri de initiaţive (ale angajaţilor)

  1. Aşteaptă (aşteaptă să li se spună ce au de făcut, aşteaptă să observe şi alţii)
  2. Întreabă ce e de făcut (şefule, ce să facem?)
  3. Propune o acţiune
  4. Acţionează şi raportează după aceea

Creşterea profesională dar şi personală e la nivelurile 3 şi 4.

1 şi 2 sunt limitate. Pentru mutarea de la 2 la 3 e nevoie de disciplina şefului. Îl poate întreba pe angajat ce propune, cu ce propunere vine el (să nu se rezume la aşteptare şi întrebare şi la livrarea soluţiei pe tavă) după următorul scenariu:

-Şefule, s-a întâmplat asta, ce să fac?

Seful: – Tu ce propui?

Angajatul: – Eu?????

Când şeful aude ce spui (indiferent că e o prostie) ar trebui să îi dea un feedback (s-ar întâmpla asta şi asta, mai gândeşte-te, nu-i oferi tu soluţia mură în gură pentru că altfel, vor rămâne la acelaşi nivel). Dacă procedezi altfel, nu vei schimba nimic. Ajungem la 4 numai ajungând la nivelul 3. Acestea sunt nivelurile optime.

6. Prezentarea lui Lorand Szazs din seria „iarna nu-i ca vara” a fost super. Sper să o posteze pe undeva ?!.

De la slide-ul 14:

Ce face un agricultor primăvara?

14. Caută oameni noi (sunt mai ieftini li poţi să negociezi condiţii rezonabile. Nu ca vara…)

15. Seamănă (investeşte în formarea oamenilor, în special a celor noi

16. Pregăteşte hambarele pentru vară (investeşte în puncte de lucru noi, să fie prezent în cât mai multe locuri. Să fie aproape de clienâi vara)

Dacă acest lucru se întâmplă de când există lumea, de ce oamenii au ajuns în iarnă bogaţi în active şi săraco în cash?

Când începe iarna, când începe următoarea criză?

2 semne economice: când băncile încep să dea credit pe buletinul (ca în 2008) şi atunci când vecinul de la 5 devine dezvoltator economic (imobiliar).

Când ştii când vine vara?

Când traficul greu creşte semnificativ. Când nu mai caută lucruri gratis. Sursă: google trends (hmmm, interesant).

Conferinţa a patra – Antreprenoriat şi management de succes

  1. Simona Baciu – Şcoala Internaţională

 Prima şcoală din România care are tablă interactivă tridimensională

Un manager de success începe cu un gând dar poate fi mai profund dacă are sfârşitul la început. Lucrurile importante se pun primele dar sfârşitul e foarte înapoi pentru că de acolo înapoi, drumul e mai uşor, ai o altă perspectivă. Rolul unui manager şi al unui antreprenor e asemănător cu acela al unui professor: un om care dă informaţii, un om care inspiră, formează, un om care mentorează şi un om care râde cu colegii lui.

Visează dar cu sfârşitul în minte. Cum o să arate firma ta când o să fie gata?

2. Florian Libocor – economist şef la BRD – percepţii, provocări şi revenire

Contracţia puternică a cererii interne a condus la o atenuare a dinamicii preţurilor, deoarece adâncirea deviaţiei negative PIB a redus consistent presiunile de cerere.

Criteriu deficit extern: 5% din PIB

Ajustare semnificativă pozitivă, pe fondul dimiuării importurilor şi performanţei recesiunii şi a scăderii surselor interne de finanţare.

Criteriu curs de schimb: +/- 5% anual

Criteriu dobândă cheie: asigurarea stabilităţii preţurilor

3. Felix Daniliuc – director general la Raiffeisen Leasing IFN

Singura treabă pe care o aveţi e să produceţi rezultate (nu pot să am rezultate dacă nu am client). A avut de-a face în ultima perioadă cu 4000 de modele de success din care a tras câteva concluzii.

Antreprenorii polonezi oscilează între a identifica Oportunităţi -> iniţiative -> şi pentru a-şi asuma decizii.

Creare oportunităţi: 2 elemente care ar putea să ne ajute să identificăm oportunităâilor: 1. Antreprenorii de success îşi creează oportunităţile şi nu le aşteapta (trăsătură comportamentală), 2. Iniţiativă: majoritatea antreprenorilor realizează că mulţi client adresează nevoi nu de produse, ci de soluţii, concentrare pe deprinderile de bază (competenţele stăpânite cel mai bine, ceea ce vă pasionează) ale antreprenorului sau organizaţiei respective

Creşterea eficienţei (piaţa concurenţială nu poate fi controlată)

Decizii: comunicare, rigurozitate, disciplină şi calitate în execuţie

   4. Marius Ghenea

6 exituri de succes începând în 2001 (antreprenor în serie, realizezi un business, îl dezvolţi)

Educaţia antreprenorială e foarte importantă. Un manager trebuie să fie un antreprenor. Management înseamnă şi management de produse, se resurse, nu doar management de oameni.

5. Gabriel Biriş – Despre fiscalitate – avocat

Transformarea pasiunii în carieră

Să nu vă fie frică să susţineţi altceva faţă de restul. Trebuie să aveţi curajul să participaţi activ într-un domeniu şi să vă impuneţi punctul de vedere.

6. Voicu Oprean – CEO Arobs 

Dacă vrei să ai o afacere de succes, lasă rezultatele să vorbească şi ai încredere în echipă.

http://www.arobs.ro, http://www.trackgps.ro, http://www.optimallsfa.ro, http://www.gps-auto.ro, http://www.smilo.ro

7. Marius Donţiu

Diferenţa dintre un antreprenor român şi unul german: Un antreprenor român la 40 de ani arată ca unul de 70 de ani (el căra marfa, el factura, etc), antreprenorul german arăta la 70 de ani ca unul de 40 (avea echip de management, se ingrijea).

Despre antreprenoriatul românesc: a făcut o cercetare, activităţi de training şi follow-up. Proiectul se desfăşoară în 3 regiuni, 75 companii la nivel naţional. Concluzii pe partea de antreprenioriat după perioada de criză: valoarea principală a afacerii a fost familia (afaceri în familie). La noi, nepotismul e o valoare nasoală dar în business e o valoare reală (elementul de încredere joacă un rol important). Un alt element important a fost păstrarea banilor în companie (asemănare cu sistemul german, oamenii nu s-au aruncat la banii deţinuţi, nu şi-au cumpărat casă, maşină, mă rog, nu i-au cheltuit.

Povestioară despre Mark Twain căruia un bărbat (Graham Bell) încerca să-i vândă acţiuni la o anumită companie😀 Antreprenoriatul presupune curaj şi o viziune dincolo de orizont🙂

Mai particip la workshopul nr. 12, cel despre

Workshop Puterea relaţiilor în afaceri. Strategii de business networking

Andrei Poştoacă – om de afaceri din Suedia

Prima afacere în marketing research, apoi în online marketing research şi network management al angajaţilor (fiecare angajat are 634 de contacte, un număr exact)

Prima parte a workshop-ului e legată de ce întrebări să pui. Când te întâlneşti cu o persoană valoroasă ce întrebări îi pui într-un interval foarte scurt, gen 15 min. E un instrument extrem de valoros să ştiicare sunt strategiile, scopurile şi semnificaţiile succesului – există o structură (se pot prelua şi folosi în beneficiul propriu – cum să fii un bun networker)

A doua parte va fi un interviu

A treia parte – ce facem concret când mergem acasă, un exerciţiu de networking, un exerciţiu de cunoaştere în care există foarte multe lecţii.

În networking e foarte multă psihologie inclusă. Am făcut un scurt exerciţiu de networking timp de 5 minute în care să cunoaştem cât mai multă lume şi să vedem care sunt 3 lucruri pe care le avem în comun.

Model de a structura experienţa şi excelenţa unui om pe care îl admiri şi a o adapta la realitatea ta. Dacă vreau să devin performant într-un sport, ce întrebări bune i-ai pune? Einstein, întrebat fiind cărei persoane îi datorează sucesul şi el a răspuns că..mamei lui. But of course. Cui altcuiva? Numai că mama lui îi punea o întrebare inteligentă :D Mama lui Einsten îl întreba acelaşi lucru în fiecare zi: ai pus o întrebare bună astăzi? Knowledge speaks but wisdom listens.

Brian Tracy: Sănătatea psihică este direct proporţională cu numărul de oameni cu care te poţi înţele bine (ai capacitatea, potenţialul ăsta, deşi s-ar putea să nu aleagă asta).

Ultima parte: un mic demo de business

Business modeling

Cei 4 S pentru succes

1. Semnificaţie: e importanţa pe care o dai lucrului pe care îl faci.

2. Scop: modul în care oamenii se raportează la rezultat. Cât timp acord în fiecare zi scopului meu? Dacă nu am scopuri extrem de clar definite la care să mă întorc iar şi iar, nu activez mecanismele motivaţionale. Dacă nu ai scopul tău, altcineva te va include în scopul său (principiu al psihologiei comportamentale)

3. Strategie: secvenţa de paşi, care sunt paşii cei mai buni, nici prea mulţi, nici prea puţini dar care să te ducă la rezulatul dorit.

4. Stare: cheia şi lăcata😀 succesului (între starea mea fiziologică, de ex:  felul în care întreaga mea structură musculară e tensionată şi gândurile mele – mă poate pune într-un fel de conflict interior). Între minte şi corp există  stare care ajută mintea să îndeplinească obiectivele.

Una din întrebările care merită adresate e legate de starea în care se află performerul respectiv.

În loc să-l întrebi „În ce stare eşti tu atunci când obţii rezultatele dorite?”

3 forme de învăţare: 1. învăţare indirectă din cărţi, filme, documentare , 2 . învăţarea directă (de ex: prin traininguri) prin acţiune şi 3. prin mentorship

More to come (am multe completări) de la acest workshop.

şi la cel de

Workshop Strategii de planificare financiară

1.       Eusebiu Burcash :)

De ce nu ai un buget personal?

–          Ai încercat dar nu ai reuşit

–          Nu-i nevoie, câştigăm aşa puţin…

–          Moartea pasiunii😀

–          La ce te-ar ajuta?

E util să ţii o evidenţă a propriilor cheltuieli. Eu am ţinut dar aşa, sporadic dar de acum m-am pus serios pe planificat pentru că aşa nu mai merge😀

Eusebiu ne propunea ca 10% din venit să investim, cu 10% din venit să plătim datoriile şi 10% să donăm (acte de caritate).  V-aşi descurca cu 70% din venit? Hmm, cred că da

Putem face un tabel cu ce e planificat şi ce e realizat cu venituri, cheltuieli şi cash flow ca diferenţă dintre primele două.

Care sunt principalele tipuri de cheltuieli? Care sunt cele mai mari cheltuieli pe care le faci de-a lungul vieţii?

Cash-flow-ul personal în familie – avantaje şi dezavantaje, fiecare procedează cum crede că e mai bine, sp ai banii împreună sau separat  (FSN – fără ştire nevestei, FSF – fără ştirea fraierului :p)

–          Banii mei vs banii noştri

–          Mai multe surse de venit

–          Cine e responsabil de urmărirea cash-flow-ului

–          Venituri nedeclarate

–          Cheltuieli nedeclarate/mascate

–          Cum îşi împart cheltuielile

Instrumente care îţi uşurează evidenţa banilor în mod ordonat:

–          Primul e excelul sau Google Docs

–          Mint.com

–          Cashbase.ro (din Cluj)

–          Budget Tracker

–          Quickon

Concluzii: Bugetul personal e un instument de disciplină financiară, indiferent cât de tânăr eşti ar trebui să începi să foloseşti un buget (I was so young and I needed money), găseşte varianta care să-ţi ofere cât mai puţine bătăi de cap, fă o analiză periodică a categoriilor de cheltuieli (pe ce cheltui cei mai mulţi bani şi ce poţi reduce din ele.

2.       Felix Daniliuc: comunicare în vederea accesării unei finanţări

Şi-a încept prezentarea spunând ă tot ceea ce facem în viaţă trebuie să aibă rezultate: la nivelul organizaţiei, în realizarea obiectivelor profesionale şi personale (familia aşteaptă rezultate de la tine, până şi faptul că eşti în stare să aduci o pâine pe masă şi asta e un rezultat – ca să dramatizăm puţin)

Solicitare de finanţare:

  •  Comunicare calitativă

–          Cei care solicită o finanţare trebuie să dovedească şi să pregătească acel dosar care să cuprindă o analiză a tendinţelor pieţii în domeniul respectiv

–          O analiză a perormanţei companiei şi a domeniului respectiv

–          Calitatea managementului

–          Informaţii despre potenţialitatea de dezvoltare a pieţei şi a domeniului respectiv (dacă nu e profitabilă în viitor…)

  • Calitatea managementului şi viziunea strategică

–          CV-ul echipei de conlucrare (firma finanţatoare doreşte să ştie cu cine lucrează, cu cine are de-a face, cine sunt specialiştii în domeniul respectiv, ce preătire au, etc)

–          Strategia de dezvoltare a companiei

–          Argumente PRO şi CONTRA – redefinirea argumentelor CONTRA în argumente PRO

–          Direcţiile strategice

  • Istoricul de finanţare şi calitatea colaborării cu insituţiile

Trebuie făcută o analiză PEST  (cum îţi influenţează (pozitiv-negativ)factorii politici, economici, sociali şi tehnologici afacerea şi o analiză a profilului competiţional, o analiză concurenţială în care să stabileşti anumite atribute prin care să te compari cu concurenţa şi să vezi care sunt plusurile şi minusurile (de ex: prezenţă teritorială, portofoliu de produse, sistem IT intern, etc).

  • Comunicarea cantitativă

–          Corelarea cifrei de afaceri cu obiectul, scopul finanţării (de regulă, cifra de afaceri = 3 x obiectul finanţării)

–          Existenţa şi corelarea cu scopul finanţării

–          Valoarea reală a bunului finanţat

–          Detalii legate de asigurare

Ceea ce nimeni nu îţi spune e să-ţi redefineţti argumentele CONTRA în argumente PRO.

Clienţii nu au nevoie de produse, ci de soluţii, de realizări. Dacă te gândeşti că tu concurezi cu alţii (numai) la preţ, acesta e o capcană.

Raiffeisen şi-a dublat în 2011 cifra de afaceri faţă de anul 2010 printr-o campanie care a avut ca mesaj conceptul de încredere, ocupând locul 2 în piaţa de leasing

3.       Florian Libocor

A enumerat etapele strategice de la GORDON strategic plan.

  1. Analiza companiei şi a mediului extern
  2. Viziunea (ex: Polaroid a tât de spelcializat n-a avut viziune când ar fi trebuit să inoveze, nu a anticipat apariţia fotografiei digitale şi a dispărut de pe piaţă)
  3. Inovaţia acaparează piaţa
  4. Opţiuni (lucrul de unul singur sau în echipă – numai în echipă poţi creşte şi te poţi dezvolta)
  5. Iniţiativa (ce cheltuieli pot fi reduse, care e zona în care nu e nevoie de investiţii)
  6. Acţiunea

Aceste etape se desfăţoară în spirală, acţiunea nu e niciodată gata, e un proces continuu.

Cuvântul esenţial e piaţa. Nu contează ce, cum, unde produceţi atât timp cât aveţi CUI (piaţa) să vindeţi. N-aveţi piaţă, degeaba faceţi.

5 Elemente de bază/factori de capital care contează:

  1. Forţa de muncă (oameni)
  2. Tehnologie
  3. Pământ
  4. Bani
  5. Capitalul de încredere (cel mai important, dacă nu îl ai pe ăsta, degeaba le ai pe restul).

Pentru capitalul de încredere nu există piaţă.

2 gânduri despre „Cluj-Napoca Business Days (Day 2)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s