Trei mituri false în comerţul electronic la Gala Premiilor Ecommerce

Particip azi şi mâine la Gala Premiilor Ecommerce. Până acum, cea mai interesantă prezentare mi s-a părut cea a lui Robert Anghel de la Orange RomâniaTrei mituri false in comertul electronic. Obiectivul prezentării: vei afla cum poţi folosi baza de clienţi şi traficul actual pentru a creşte numărul de comenzi şi valoarea vânzărilor; cum abordezi clienţii potenţiali şi cum îi loializezi pe cei existenţi).

Cele 3 mituri:

Mitul 1: conversia creste prin layout: 6 comenzi in plus pe zi. Putem creste rata de conversie teste A/B a magazinului cu 24%.

Browsers:

– intra in site din curiozitate

-nu au intenţia de a cumpăra însă sunt interesaţi de o categorie de produse

– browseaza însă sunt pasivi

Metoda de creştere a ratei de conversie încât să-i întoarcem pe cei care intră pe site din curiozitate, fără intenţia imediată de a cumpăra în conversion funnel e să transmită încredere prin hooks – cârlige. Fă-i pe utilizatorii site-ului care renunţă la ducerea la bun sfârşit a comenzii să te contacteze!

–          Notificări de stoc

–          Notificări de pret

–          Programează o întâlnire cu un consultant

–          Solicită un anumit produs

Starters in pagina de produs:

Shopping cart – nelogat-> Shopping cart -logat (retargetare) -> target cu un mail (am vazut ca ai încercat) -> Transport şi plată – următorul pas  (target cu un mail: am văzut că ai renunţat – voucher pentru finalizarea comenzii). E foarte important ca emailul pe care îl primesc utilizatorii să conţină toate produsele adăugate de client, toate preturile pe care le văzuse în cos, ofertele speciale aplicate în momentul abandonului astfel încât ceea ce îl separă de finalizarea comenzii sau de pasul următor să fie un click (mă rog) în care coşul să îi apară automat.

Alte idei:

–          Creşterea valorii coşului prin produsele compatibile cu oferta specială (sau alte produse în pagina de detaliu produs, produse asemănătoare sau alte produse complementare).

–          Ca sa creştem conversia trebuie să implementăm funcţionalităţi noi

Mit 2: TREBUIE să trimitem newsletter campanii de emailing

Program de email:

Trebuie să trimitem newsletter:. Robert Anghel a identificat să spunem, 4 concepte corespunzătoare cu 4 etape în funcţie de data la care să trimitem emailurile: enutizasm, învăţare, utilizare, extindere.

1. Entuziasm: după livrare la 2 zile: sa îi trimitem felicitări (pentru achiziţia produsului), rating pe produs, puncte tari, share on, suntem aici

2. Învatare: livrare la 5-7 zile: cele mai populare tutorial, avem pe cineva care te poate ajuta

3. Utilizare: la 15 zile: scrie un review, concurs: trimite poza

4. Extindere: la 18 zile: foloseşte produsul la maximum, cele mai populare accesorii

Singura problemă aici e că utlizatorii ar putea să considere că sunt spamaţi din moment ce nu au cerut să le fie trimise atâtea informaţii. Dar dacă toţi paşii se fac corespunzător şi ceea ce le e livrat e de valoare, atunci e ok.

Mit 3: toll-urile lipsesc sau sunt scumpe

Pt emailing: www.mailchimp.com, se integreaza cu majoritatea platformelor mari

Optimizarea layoutului prin MVT si A/B Testing pt optimizare layout automat:

visualweboptimizer.com

– self service

– plug and play

Si surveygizmo

Concluzii:

1. conversia creşte prin layout dar şi prin noi functionalităţi

2. Trebuie sa trimitem newsletter/ campanii de emailing

3. Tools (aici mă aşteptam la mai multe şi nu neapărat plătite)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s