Despre frumuseţea uitată a vieţii

Mergâng azi spre Qui One Quint la seara de iluzionism, m-am oprit 30 de minute pe la Diverta. Am luat o carte de Andrei Pleşu la răsfoit: „Despre frumuseţea uitată a vieţii”. Am vrut s-o cumpăr dar nu-mi mai încăpea în geantă. Şi acum, #launvin, scriu ce-am mai aflat, ajutată de notiţele din telefon.

Subtitluri din carte:

Despre lucrurile cu adevărat importante

„Mai important decât să inventariezi, numindu-le, lucrurile importante, e să ţii mereu deschisă întrebarea cu privire la ele, adică să fii mereu atent la raportul dintre lucrurile, împrejurările şi fiinţele cu care ai de-a face, să deosebeşti între esenţial şi secund, între traiectoria destinală şi accidentul colateral”. E un exerciţiu de discernământ. „Lucrurile cu adevărat importante sunt cele care pun, în jurul satisfacţiei zilnice, un halou de nelinişte”.

Despre tipurile de (pe)trecere a vieţii

A: Subzistenţa -nu reflectezi la rostul vieţii

B. Consumul – te bucuri, te distrezi

C. Aşteptarea de sine – ai vrea să fii altfel, simţi că eşti altfel, ai nişte aşteptări de la tine (în ce domeniu?)

D. Pragmatismul

E. Căutarea de sine şi construcţia interioară

F. Cercetarea şi reflexivitatea – vorba lui Alexandru Dragomir „Nu vreau să mor prost” – de parcă ai vreo garanţie

G. Dedicaţia – te realizezi slujind: o familie, o întreprindere, o utopie

Şi un ultim cuvânt despre entuziasm şi lehamite (parcă): „Trebuie să reîncepem de la buna îndărătnicie a responsabilităţii individuale, de la onestitate privată, hărnicie, exercitarea tenace a propriilor aptitudini e mai productivă decât a te epuiza în acţiuni de masă, în activism public, în verva agitatorică”. Cred că se poate corela cu marketingul 3.0 dar despre asta mai am de citit.

Îmi place ultima frază.

Lasă un răspuns

