Internet mobil Colibri 15 pe laptop de la Orange

Au trecut fix 2 luni de când am net mobil pe laptop de la Orange. Am lăsat să treacă mai mult ca să pot oferi un feedback rezonabil. Vreau sa spun e ok şi nu prea. Majoritatea zilelor e ok, merge dar sunt şi altele (ex: mai ales în weekend) când merge foarte prost, paginile se încarcă greu, nu pot uploada poze (durerea mea e Facebook cu specificaţia că you have excedeed the number of retries…mda deci numai de la lucru pot pune mai nou poze pe Facebook), videourile se încarcă binişor dar sunt şi zile când nu prea, decât cu întreruperi şi alea-s îngrozitor de enervante, noroc cu muzica mea de pe laptop! filme online n-am văzut în perioada asta dar cel mai probabil or merge până s-or întrerupe. Dar hai să spunem că 67, 79% e ok, şi 32,21 % nu.

Cum altă opţiune nu prea aveam (adio net prin cablu) that was it. Nu v-am mai spus. O adevărată poveste cu RDS-ul. După ce am aflat că nu pot avea net prin cablu de la RDS că semnal şi acoperire nu e la blocul meu (deşi nşte vecini au net de la RDS prin cablu – deci cine să mai înţeleagă ceva?!) am zis că optez pentru varianta cu modem deci net mobil pentru laptop. Abonamentul ar fi fost la 25 lei/lună (lasă că eu plătesc 65) şi ar fi mers „decent”. Ca să verific dacă am semnal pentru netul mobl de la RDS am făcut rost de la o colegă de un telefon mobil de la RDS (habar n-aveam că există şi aşa ceva) şi am constatat că am semnal. Următorul pas: am mers la punctul de lucru de pe Dorobanţilor dar nu puteam încheia contract cu ei pentru netul mobil cu modem pentru laptop pentru că acolo nu exista casierie. Mda. Am mers pe Bulevardul 21 Decembrie. Acolo nu erau modemuri pe stoc în magazin şi nici la depozit şi nicăieri  în Cluj de vreo 10 zile..penurie!!  (mă întreb dacă acum sunt, de curioasă că nu mă mai interesează RDS) şi domnişoara de acolo m-a trecut frumos pe o listă de aşteptare (ce-mi plac mie astea!).  În acest caz se face apel la pile (dacă ai). Am avut dar he couldn’t help că se terminase atunci producţia de modemuri din China-Japonia, naiba ştie, nu mai primiseră, nu mai contează. RDS, subject closed. La preţul pe care îl plătesc acum, puteam rămâne liniştită cu abonamentul de la UPC (65 lei şi aveam şi cablu) dar cine să-şi imagineze că pot lua cu RDS-ul aşa o ţeapă? (întâi că n-au aici acoperire prin cablu – să zicem – şi apoi că nu au ei modemuri pe stoc (varianta 2 de back-up dar şi aia greşită :)))

Revenind la Orange (n-am schimbat totuşi providerul), iniţial mă gândeam să aleg între abonamentul Colibri 10 şi Colibri 13 (numerele vin de la preţul în euro) dar dintre astea două l-am ales pe al treilea: Colibri 15 (euro) Cost Control pe principiul ştiu că n-o să-mi meargă brici şi decât să mă plâng şi să n-am ce-mi trebuie mai bine să am (unde să mă zgârcesc la câţiva euro?!). Dar uite că tot n-am. Adică nu tot timpul. Când am cea mai mare nevoie se întâmplă să mă lase, ştiţi voi, ca-n legile lui Murphy😀

Ce are deosebit abonamentul Colibri 15? N-are nimic.

Trafic: nelimitat (primii 9 agb până la 43,2 Mbps download/5,76 Mbps upload; restul până la 128 Kbps.

Opţiuni: inclus Happy Night şi Cost Control (o specificaţie importantă e că pentru a beneficia de gratuitatea sesiunlor de date în intervalul 0:00 – 7:00 cu opţiunea Happy Night, este nevoie ca sesiunea să fie începută şi încheiată în acest interval). Cu alte cuvinte, dacă eşti conectat, ca să nu-ţi consumi din traficul inclus în abonament, chiar dacă eşti conectat, la ora 23:59 te deconectezi (click: Deconnect) şi la ora 00:00 te conectezi din nou (click: Connect).

Dar: dacă traficul din pachet este consumat, în intervalul opţiunii Happy Night viteza va fi tot redusă. Mda😀 Mai sus luam în calcul varianta optimistă, când nu e consumat.

Abonamentul la net Colibri 15 l-am făcut pe un an (deci pe lângă abonament am plătit şi modemul Huawei E367 HSUPA: 82,70 lei). Dacă făceam abonamentul pe 2 ani, îl primeam gratis. Dar pe 2 ani e prea mult şi nu mă avantajează.

Acestea fiind spuse, keep calm, upload and download cât se poate, cât nu, nu! Partea bună e că pot sta cu laptopul şi în pat, nu doar la birou😀

Lasă un răspuns

