Fructul kaki, fruct exotic

Am mâncat prima oară şi apoi m-am interesat să văd ce mănânc şi asta pentru că mi-a plăcut. Am mâncat un fruct portocaliu, care arată cam aşa. Probabil aţi văzut ciudăţeniile astea prin supermarketuri. Tot mai multe apar şi la noi, dar mai rău e când nu ştii cum se numesc 😀

Gust interesant, dulceag : gust de pară combinat cu pepene galben şi dovleac. Toate şi niciunul de fapt. Un fruct costă 4 lei în Kaufland-ul din Sibiu. De acolo l-a luat mama.

Sora mea îmi spunea că se mânâncă când e destul de moale (în interior îşi păstrează aceeaşi culoare) cu linguriţa. Mă rog, eu nu l-am mâncat aşa. L-am mâncat tăiat.

Văd pe Wikipedia la culinary use cam acelaţi lucru: „Persimmons are eaten fresh, dried, raw, or cooked. When eaten fresh they are usually eaten whole like an apple or cut into quarters, though with some varieties it is best to peel the skin first. One way to consume very ripe persimmons, which can have the texture of pudding, is to remove the top leaf with a paring knife and scoop out the flesh with a spoon”. Mai multe am citit şi aici, că e bun în salate.

Uscate probabil au multe întrebuinţări. Cel mai bine să păstreză în pungi de hârtie sau în pungi de plastic, în frigider. Văd aici şi nişte reţete de prăjituri cu fructul kaki, numit în continuare altfel 😀

Prăjitură cu persimmon (aka tropical fruit, în traducere)

Piure de kaki

O să mă documentez ce proprietăţi miraculoase are acest fruct şi revin. Poate e ca şi goji pe care îl venerez.

Lasă un răspuns

