De ce mestecăm gumă?

Un articol care pică din nou la ţanc, tot karma related, că altfel n-am cum să-l interpretez. Ceva de speriat, cum mai spuneam şi aici.

Fix câteva minute mai devreme voiam să mă ridic să-mi iau ultima pastilă de gumă din pachet (între timp am renunţat dar mă ridic după ce termin de scris :D). Nu-s nervoasă, n-am nimic, decât că sunt adormită şi dacă aş râvni parcă mai degrabă la o gură de cafea, de data asta (şi nu numai) o să aleg o gumă care să mă trezească că altfel n-o să mai dorm deloc, situaţie nu tocmai dezirabilă mai ales din punctul celor care o să interacţioneze mâine cu mine.

Surpriza articolului vine cu atât mai mult cu cât simt efectele pe pielea mea (orice cauză are şi un efect, aşa am învăţat).

Nu-s poveşti cu peşti. Nici vânătoreşti (apropo, îi detest pe vânători).

Despre experimentele legate mestecatul gumei  o să citiţi în articol (via Orlando Nicoară).

Alt exemplu: dimineaţa când mergeam de la 8 la orele de condus, moartă de somn, deşi apucam să-mi fac cafeaua de dimineaţă (că nu apucam s-o beau asta e altă poveste)  în simţeam nevoia să mestec gumă ca să mă trezesc şi să fiu cât de atentă pot eu la o asemenea oră. So, it worked & works.

Concluzia e brici (mai puţin pentru cei cu probleme la stomac):

“Gum appears to be a functional food with function but no food.”

Aş fi curioasă să citesc despre astfel de experimente şi studii şi la Adrian Nuţă (blink blink😉 )

Acest articol se înrudeşte cu Spălaţi-vă pe dinţi.

2 gânduri despre „De ce mestecăm gumă?

  1. Pingback: Pulpe inferioare sau superioare? | Dar vai!

  2. Pingback: Perle despre cafea: naivitate 3 în 1 « Dar vai!

Lasă un răspuns

