Net pe laptop de la Orange sau Vodafone?

Uneori comparatiile sunt utile. Dar alteori nu prea. Nici macar decadente nu-s. Nu-s nicicum, aia e.

De exemplu: de anul trecut aman sa-mi iau telefon nou pe punctele Orange Thank You ca asta pe care-l am s-a cam rablagit saracul si de alt telefon nou nu poate fi vorba pentru ca nu merita efortul. Abonamentul mi l-am schimbat (tot fara net e, e ok :)) Lucrurile se poarta pana crapa, se utilizeaza pana se despica sau pana mor pur si simplu; mai adaug…. pana ma plictisesc eu de ele si le arunc efectiv.

Inainte sa-l achitionez pe asta, celuilalt telefon, tot Nokia (nu mai stiu modelul :D) i se cam dezmembrase carcasa si vreo cateva zile bune (printre ultimele lui zile) am umblat cu el in punga. Asta e rablagit in sensul ca ii pica carcasa de pe verso ca sa zic asa cand mi-e lumea mai draga sau alte ori sta agatata „intr-un fir” de telefon incat daca vreau s-o scot e riscul s-o smulg pe veci dar nici atarnata intr-un fir de ata nu poate ramane pentru ca poate pica bateria oricand, nemaifiind „zid” de sustinere. Ultima oara l-am trantit de pamant si a picat carcasa de pe verso singura. Thanks God! Dar carcasa pica probabil si de la trantele anterioare. Bateria tine putin (n-am avut rabdare s-o formatez :D) si cand vorbesc la telefon pe strada, efectiv nu aud mai nimic (scade volumul instant -> unde sa butonez ++++ in timp ce vorbesc?! Cine a mai pomenit asa ceva?!)

Daca ar fi dupa mine n-as folosi deloc telefonul, dar asta e o alta poveste. Mi-as lua un ceas cu alarma si baterii Duracell care sa tina o vesnicie si-as arunca telefonul la gunoi. Scurt. Sec. Mi-ar lipsi la partea de pozat dar m-as descurca in alte feluri. Oricum la altceva nu-l folosesc.

Ca ziceam in titlu despre comparatii, cea mai buna alegere pe care am facut-o pana acum in materie de tehnologie (wow, but why not?!) e laptopul Toshiba Sattelite (o sa-i fac intr-o buna zi si lui o poza) pe care l-am ales cu ajutorul pilei Adi (coleropis) si pe aceasta cale ii si multumesc (da, dupa 4 ani).

Pana m-am desis ce model sa-mi iau au trecut luni intregi (dilema era pe atunci: laptop sau excursie in Tunisia cu un tolomac) -> dar evident am fost inspirata de mica si am luat decizia corecta pentru care ma felicit acum.

Acum, problema este  alta, legata de netul meu pe laptop (nothing to do cu abonamentul de telefon). Ultimul il am de la Orange, upgradat dar tot cam vai de capul lui (adica fara net inclus). In fine.

Problema este: Din 3 decembrie n-o sa mai am net acasa (contractul cu UPC a fost reziliat -> proprietara l-a incheiat pe 2 ani: primul an (care a expirat in august (primul an adica) a costat 44 lei/luna datorita nush carei oferte, dupa care, poc, a fost 75 lei/luna (net+teve) adica al doilea din abonament. Ei, eu am ajuns in mai, taman bine, am platit 44 lei/luna timp de 4 luni dupa care 75 lei (puteam face altfel dar am zis de data asta sa nu fiu a bitch -> anyway bitch skills should always be practised).

Avand in vedere ca deschid teveul o data pe luna (de fapt mint) sau chiar si mai rar (din mai de cand m-am mutat l-am deschis (pentru ca-l aveam) sa vad ceva emisiune  pe Fish & Travel, cateva bucatareli (2) de-ale lui Jamie Oliver si max 4 emisiuni de-ale lu’ Moise Guran si cel mai recent, documentarul Wild Carpathia). Acestea fiind zise, daca teveul e, bine, daca nu, la fel.

Contractul o sa fie reziliat in 3 decembrie (adio, internet!) si pana atunci ar cam trebui sa ma decid ce aleg. Incep sa cred ca fac un studiu comparativ. Vai, ce-mi plac mie astea! Inotdeauna m-au secat de resurse chestiile de genul asta. Trecand peste acest mic inconvenient administrativ, variantele actuale suna cam asa:

1. Vodafone 4GB (12 euro =  aprox 53 lei), contract pe 1 an – platesc modem de 3,6 Mbps inca 60 lei (mai exista si modemul de 7,2 Mbps care costa aproape 200 lei). Pe un an mi se pare decent (sau nu prea -> parca e cam mult) + ca navigarea pe net abroad = tarife de roaming which is not nice at all. Asta de 4MG se poate upgrada oricand la 8GB daca vad ca nu merge ok (sper ca e si faptic nu doar discursiv pentru ca diferenta de bani nu-i prea mare – unde merge mia merge si suta zice Andra econoama :)))) (parca as opta pentru asta si daca nu-mi ajunge traficul ma mut la celalalt de 8GB)

2. Vodafone 8GB (15 euro = adica vreo 65 lei) – tot pe un an + modemul de 60 lei. Pe doi ani la orice tip de abonament cu Vodafone, modemul e gratis. Mie mi se pare mult un an, unde sa mai socotim contractul pe 2 ani?! Aici v-ati prins, de la 8GB nu poti trece la 4GB

3. Orange net pentru laptop (de completat) – I have no idea

– abonamentul de tel e pe Orange deci as putea alege Orange (nu stiu ce oferte au inca)

– poate obtin un modem prin Gabi, pe firma (observati importanta relatiilor si a pilelor) ca si asa trebuie reinnoit si daca e sa plec la un moment dat (contractul nu stiu pe cati ani se va renegocia – la Orange ma refer, deisgur) dupa mine il poate folosi altcineva -> o sa plang si o sa propun si varianta asta :))) (deci zic sa primesc un modem bonus la care voi plati abonamentul ori pe un an ori pe doi cu avantajul ca nu va fi pe numele meu si nu voi fi constransa de nimic – rezilieri de contract sau alte mizerii; dar banii jos, as usual ca de la asta n-am cum ma sustrage si nici nu vreau asta. In varianta asta parca as fi mai linistita. As fi dispusa sa platesc si mai mult (65 lei?!) dar sa am si trafic ok. Oare se poate? Daca nu trebe sa ma reorientez. Mai am de asteptat cateva zile…

Concluzia „momentala” e ca o sa-mi pot cara laptopul dupa mine si indiferent ca e Orange sau Vodafone o sa am net oriunde (sau nu din ce feedback primesc ca pana la urma nu e numai vorba de trafic si in mare masura si de semnal). Pana acum comparatiile sunt si utile si inutile 😦

Varianta 4 ar fi ca dupa rezilierea cu UPC sa fac din nou contract la UPC si sa platesc tot 44 lei (un nou abonament, pe numele meu timp de un an 0_0 cu internet fix ca sa zic asa, old style connexion prin cablu) Ar fi cam culmea. Sau nu?!

Varianta 5 e RDS totusi unde se pare ca mai trebuie sa insist sa vina sa faca constatare la fata locului daca exista acoperire si alte cele.

Ajutor! Pana atunci ma mai si distrez cand imediat, dupa ce intreb de oferte si preturi de abonamente exista,  intreb si de reziliere (raman oamenii consternati). Dar eu sunt serioasa, chiar ma intereseaza si aspectul asta. Nu-mi plac constrangerile de niciun fel. Destul de aiurea ca nu iti poti face abonament pe un timp nelimitat. Te-ai hotarat, nu-ti mai place, pleci. Simplu (idealist -> visez la o situatie care mi-ar placea sa se rezolve cumva)

2 gânduri despre „Net pe laptop de la Orange sau Vodafone?

Lasă un răspuns

