A doua zi la Tecomm Cluj

Prima prezentare:

Mihai Brehar

 50 de sfaturi pentru un magazin destept (din nu stiu ce motiv, nu-mi amintesc, am notat doar 41 :D)

  1. folositi codurile de bare
  2. Comenzile distribuitori (comenzi semi0-autormate catre distribuitori – e greu sa urmaresti) adica sistemul va da automat produsele care au fost comandate dar nu sunt pe stoc. Apoi produsele care se comanda dar nu sunt in stoc
  3. Comenzile ar trebui sa fie cu confirmare de primire (nu ma refer la email return receipt)
  4. Limitari/beneficii pt fiecare distribuitor (Ex:min 3 produse, transport gratuity peste x lei) – ar tb sa fie in platform de ecommerce si sa le vezi cand faci o comanda catre distrribuitori
  5. Receptia de marfa trebuie sa fie integrate in magazin
  6. Verificarea automata: totalul produselor = totalul facturii
  7. Notificari produse nelivrate sau livrate in plus
  8. Evidenta facturilor scadente
  9. Calculare automata a timpilor de livrare (daca nu aveti produsul in stoc, specificati ca e disponibil in 3-4 zile)

FRONTEND

10. Limitare stoc (daca mai ai un singur produs in stoc, sa nu se poata comanda 2 bucati

11. Ordonarea produselor in categorie (dupa pret nu e ok. Trebuie sa poti sorta produsele cum vrei tu, din backend)

12. Nu ignora produsele iesite din ciclul de viata (ar fi ok sa fie afisat produsul, sa nu dispara, ci sa fie afisat pe site – vezi eroarea 404 – si e important mai ales in marketing afiliat (linkul care a fost pus catre site duce catre un produs inexistent – hmm)

13. In momentul plasarii unei comenzi, stocul trebuie sa fie doar rezervat

14. Nu va bazati pe statusurile comenzilor (comenzile care se pot livra trebuie afisate automat de sistem)

15. Factura/coletul se face doar scannerul de coduri de bare

16. La facturare se verifica automat fiecare produs a.i sa nu fie produse rezervate pentru comenzi mai vechi

17. Avertizari automate pentru comenzile intarziate

18.   Vouchere automate pentru comenzile intarziat

19. Packing slips

20. Calendar integrat

21. Comunicarea cu clientii se desfasoara pe cat posibil din backend

22. Modelele pentru email-uri (template)

23. Folositi un singur mail de contact

24. Emailul vinde!!!! Fa aproape orice pentru a-ti mari lista de NL (newsletter) Overlay – functioneaza

25. Segmentare (NEWSLETTER – !!! : FEMEI, BARBATI, TIPURI DE PRODUSE,, ABONATII CARE SUNT CLIENTI FATA DE CEI CARE NU-S CLIENTI, ETC)

26. Serviciu dedicat –  pentru NEWSLETTER (cum verifici daca exista o adresa de yahoo SAU domeniul inainte sa trimiti newsletterul (servicii de bounce back (?!) ) mailchimp.com

27. Campaign marketing (email marketing pe google.ro)

28. La dezabonare ofera-i optiunea sa-ti dea like pe fb sau twitter

29. Masoara, masoara, masoara – ecommerce tracking instalat

30. Priveste dincolo de media aritmetica

31. Care sunt motivele pentru anularea comenzilor? Dar motivele pentru retururi?

32. Raport lunar pentru stoc (opt cash flow + stocul produselor)

33. Google website optimizer

34.Testeaza campaniile de marketing in fiecare an

35. Support pentru casa de marcat (integrare cu platforma)

36. Inventar usor si rapid

37. Evitati inventarul in ianuarie (daca sunteti in plin sezon) – realizarea inventarului e obligatorie in luna ianuarie

38. Paza si protective (un magazine destept e un magazine asigurat)

39. Pregateste-te sa pierzi (bugeteaza-ti retururile si nu te certa cu clientul pentru 3 lei)

40. Promoveaza-te offline (vinzi haine? Lasa niste pliante la coafor)

41. Nu astepta unealta perfecta, lucreaza cu ce ai, improvizeaza

Cristian Ignat 

Beneficiile advertiserului in 2 parale

Cum atragi afiliati in Campania ta?

– comision atractiv si cookie decenta

-concurs la lansarea campaniei

– detalii despre target-ul magazinului, produsele care se vand cel mai bine, intervalul orar

– bannere cu oferte, promotii, bannere pe categorii de produse

– feed de produse

Cum iti mentii si motivezi afiliatii?

-aprobarea cat mai rapida a comisioanelor

-rata de respingere cat mai mica

-comisioane preferentiale

– comisioanele bonus sau produse bonus

– actualizare unelte si oferte in 2parale

-comunicare eficienta cu afiliatii

Rapoarte 2parale

–          Top afiliati/click-uri

–          Top afiliati/comisioane

–          Top unelte/comisioane

Calin Biris 

Prezentarea e mai jos

De retinut:

Reclama pre-roll: click pe reclama duce vizitatorul pe site-ul companiei (apare inaintea clickurilor online) reclama de 10-15 secunde (cu link catre site) 2-3% rata de click

Post-roll e acelasi lucru dar la sfarsitul reclamei.  5-6% rata de click 

Epayment 

Conversii in pagina de plata 

Definitia unui magazin online de succes: audienta/vizitatori si rata de conversie (vizitatori ->cos cumparaturi). Abia apoi e pasul cu PLATA (aici nu poti sa mai intervii, poti sa controlezi o plata prin card) -> un rol important:increderea si intrebarea legata de ce fac clientii business cu noi. Cumparam din cauza brandului si/sau a procesatorului de carduri? Raspuns: ~ 90% din persoane fac plati prin ramburs (semnal de neincredere!)

Cum ajuta epayment la cresterea ratei de conversie? (cateva idei)

–          Integrare cu google analytics

–          Interfata de plata 100% customizabila

–          Support comparaor 24/7 / 365

–          Follow-up proactive catre platitor  -> recuperarea comenzilor (…25%)

–          Suport comparator 24/7 /365

Bogdana Butnar

Sper sa uploadeze si prezentarea de la Tecomm🙂 Meanwhile, cateva  guidelines despre Google AdWords:

–      sa stabilim  ce pozitie converteste cel mai bine pentru noi (DIN rapoarte) – pozitie de afisare (+ hit maps de la google)

(se intampla ca nu fie mereu nr.1)

–    Search query report  (Search query match type)  se scoate de la reports din Adwords

–   Cuvintele  generale  aduc trafic iar  cuvintele specifice, conversii: 10% din 1 milion e mai mult decat 5% din 100 (see my livstream tweets de la #tecomm)

– remarking de la google

-fiecare grup de ad texts tb sa aiba  ceva in comun, dar trebuie sa existe un element diferit in fiecare grup ( livrarea gratuita,  pretul, discount, etc) astfel incat sa ne dam seama care grup si care anunt ne-au adus mai multe conversii si mai ales de ce.

Cristian Ignat      

De data asta despre Google Adwords si cateva studii de caz (aici are o oferta🙂 )

Google inghist

–         Analiza competitiei Adwords

–         Subliniem beneficiile

–         Atributele

–         Call to action (ca sa stiu cum sa ma pozitionez in fata concurentei)

A prezentat cateva studii de caz: masini de tocat carne (amante ieftin🙂 ),

  1. Studiu de caz: masini de tocat

–         GRUPAREA CUV CHEIE DUPA DESCRIEREA PRODUSULUI

–         Grup cuvinte -> cuvinte cautate

–         Gruparea cuvintelor dupa stadiul de cumparare si buget

–         Gruparea dupa regiunea cautata

Folosirea dinamic keyword insertion (sa apara in titlu ce cauta clientul)

–         Tracking (google conversion value adwords)

–         See search terms -> cuvinte negatice si extindere

–         Quality score

KRUMEL 

Despre optimizare SEO si link building – am fost ochi si urechi🙂 (si cu o seara inainte, in Zorki Photo Cafe)

SEO si link building determina rezultate bune si prezenta constanta la cautari specific

Link building e singura metoda prin care poti genera trafic organic cat si trafic prin referrals ( trebuie sa vezi unde sa plasezi cel mai eficient linkurile: in footer, in sidebar sau in continut!)

–         F imp e structura siteului pentru magazinele online

–         Prima pagina -> categorii -> pagini cu produse in categorii

–         Domeniul.ro trebuie sa primeasca cele mai multe linkuri (efect: autoritate, brand creat – trimitem linkuri cu anchor text catre domeniu)

–         MID TAIL (2-3 WORD PHRASES: CATEGORIILE)

–         Long tail (frecventa e mai redusa dar convensia e mai mare): se refera la produse indeosebi (la keyprase-uri de 4-5-n cuvinte)

–         Domeniul ar trebui sa acapreze marea majoritate a linkurilor, apoi categoriile

–         Pagina de produs – e recomandat sa aiba mai jos alte produse (nu exagerat de multe) = internal linking si astfel iesim la cautari

–         Metode de link building: 1. Inscriere in directoare, 2. Social bookmarking, social media, 3. Recenzii specific pe bloguri, link bait, guest post, 4. Communicate de presa, 5. Postari pe forumuri, comentarii pe bloguri, 6. Cumparare de linkuri, advertoriale pe site-uri de stiri, 7. Raspunsuri la intrebari pe siteuri speicifice (tpu.ro), 8. Link de pe pagina producatorilor, 9. Internal linking

–         Backlinks discovery (non-cumulative view : sitewide)

INDEX: directoare web, link building, categorii: link building, pagini interioare: internal linking)

LINK VELOCITY:  cresterea e pozitiva (sau sunt fluctuatii – trebuie urmarit)

Sa nu genereze spikeuri de backlinking

Link mamangement (foarte important):

-administrati partenerii de linkuri si platile care trebuiesc facute pt a pastra linkurile

-administrati si urmariti linkurile pe care le primiti de la parteneri. Sunt cu nofollow? Au anchor textul stabilit?

-puneti alerte pt a sti daca partenerii fac modificari neprevazute

Administrati anchor textele si paginile catre care trimiteti link-uri. Prea mult poate dauna, diversificati anchor textul, partenerii de linking, dar si paginile catre care trimiteti linkuri

–        Mi-a placut cum era structurata platforma de link manangement a lui krumel (numai asa poti avea o situatie clara asupra linkurilor): active, broken, inactive, changed, under reviw, requested, rejected, processing

Disectie link building:

–         Linkurile de pe .com au autoritate buna pentru .ro, anchor text liber, linkuri mai usor de obtinut

–         Linkurile din directoare .ro si .com au effect bun pentru un site nou, in timp ce linkurile trebuie diversificate

–         Puteti cumpara linkuri, toata lumea cumpara. Ideea e sa nu abuzati sis a le luati de pe siteuri relevante

–         Folositie anchor text relevant si diversificat astfel incat sa atingeti cat mai multe cuvinte cheie relevante

– La sfarsit, cateva tool-uri pe care le-am prins din zbor (cu niste oferte valabile pana maine inclusiv) pentru cei care au participat la Tecomm

– cognitiveseo.com

seomonitor.bunt.ro 

advancedwebranking.com

cognitiveseo.com (http://cognitiveseo.com/tecomm.php)

Mai multe in prezentarea de mai jos:

La ultima prezentare din pacate nu am mai putut sta, prezentarea  despre Open Source pentru eCommerce –

Laurentiu Marian 

Am scris si despre prima zi la Tecomm         

Un gând despre „A doua zi la Tecomm Cluj

  1. Pingback: The science of SEO – great webinar « Dar vai!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s