Prima zi la Tecomm Cluj – prezentare Alexandru Israil

Mi-au placut toate prezentarile dar astept sa le studiez indeaproape cand o sa am acces la ele (Bogdan Ciocian, o sa avem acces la ele, daa?!) . Am facut azi live tweeting pe #tecomm si ma foarte bucur, cred ca am mai zis dar nu-i nimic 🙂 Maine, iar (o sa ma bucur dar n-o sa va mai zic).  Acest post o sa-l editez. Mai am de adaugat cateva idei din alte prezentari tot din prima zi. A fost ok azi atmosfera, participantii, speakerii, hotelul nice (cam departe, totusi), wireless :D, mancarea preparata bine 🙂 Sarumana.

Din toate, am ales sa scriu cateva cuvinte din prezentarea domnului Alexandru Israil mai ales ca ea imi amintste foarte bine de o alta, la care am participat in urma cu 3 ani (prima conferinta serioasa pe marketing. Nu orice fel de marketing, ci unul hardcore 😉 ) Pe atunci nu aveam blog ,dar aveam agenda in spiritul iernii (Uh, God your winter is so refreshing), asa ca ideile sunt mai jos).

Cateva idei din prezentarea de la Tecomm a dlui Alexandru Israil despre Guerilla Sales ca si completare la ce am spamat pe twitter 😀

Sales page outline:

  1. Identifica cea mai urgenta problema a vizitatorului (pre-action)
  2. Instalieaza un headline de impact
  3. Enunta problema vizitatorului
  4. Ofera Solutia
  5. Spune-le de ce pot avea incredere in tine
  6. Insira beneficiile de care se vor bucura
  7. Ofera ceva irezistibil
  8. Justifica pretul, construieste valoare
  9. Minimizeaza riscul
  10. Cheama la actiune
  11. Reaminteste. Repeat. Recapituleaza. Reasigura.

Follow-up – Avantajele clientului actual

Upselling

Cross-selling

Vanzari repetate

Obtinerea de referinte pentru clienti noi

Atragerea de client noi (mecanici de promotie, members get members, etc)

Testimonial

Feedback asupra produsului si/sau serviciu

Educarea pietei

La final, mi-a placut ca a recomandat o carte : The best of Guerlila Marketing de Jay Conrad Levinson (tatal marketingului de guerrila) aparuta in 1 octombrie.

Mai jos e o prezentare relativ recenta. Take a look:

guerrilla sales Alexandru Israil

View more presentations from MK247

Mai jos sunt ideile din 2008  de la Guerilla marketing: lucruri explicite pentru reducerea costurilor (desi din 2008 imi par foarte actuale 😉 )

Argumentul: cand scotii banii din marketing pentru a face economie e ca si cand scoti bateria de la ceas ca sa opresti timpul (nice, huh?! 😉 )

Definitia termenului „guerilla marketing” din prisma perspectivei de follow-up:

– marketingul clasic inceteaza dupa vanzare in timp de guerrilla marketing sugereaza actiuni de follow-up (sa stai aproape de clientii tai este o mina de aur) cum sunt: largirea tranzactiei (add-on-uri, versiuni de lux, contracte de servicii, etc), testimoniale, recomandari, repetarea vanzarii. Toate acestea se fac pe clientii deja existenti, actiunile ducand la o crestere exponentiala. La orice produs, serviciu exista posibilitatea largirii acestuia (adaug eu: vanzarile active, de exemplu nu vinzi doar flori, vinzi si accesorii si ingrasamant mai ales in florarii)

– follow-up: daca nu e se face reprezinta pierderea a 68% din afaceri iar un client nou = 6 x costuri client vechi (adica e mai profitabil sa te axezi pe cei 60% din clientii existenti decat pe cei potentiali de 10%)

– marketingul bun: marketingul de calitate functioneaza instantaneu. Marketingul trebuie sa creeze dorinta de a cumpara, iar aceasta se face prin soft steps aplicabili in timp. Ideea e: clientul trebuie „agresat” de 9 ori astfel incat sa cumpere. Din cei noua: primul pas e trecerea peste bariera „necunoscut”, apoi, punerea la dispozitie a informatiilor complete si al treilea pas: personalizarea intregii oferte. Trebuie sa aduci clientii in starea imaginata a post achizitiei (accentul e pus pe stimulii vizuali, auditivi, chinestezici – depinde)

– prospetime: influenta unui mesaj solid creste odata cu trecerea timpului. Planurile de guerilla marketing functioneaza pentru 5-10 ani, sau chiar mai mult (sfat ingineresc: nu atingeti ceva care functioneaza)

– selltime versus showtime: rezistati tentatiei de a face show in marketing; subliniati beneficii, unicitate -> dorinta de a cumpara; stipulati clar indemnul la actiune; publicul actual e conditionat in a cauta showtime -> faceti din oferta voastra un spectacol

– meme: unitate de baza in comunicare: transmite instantaneu o idee completa dpdv verbal, vizual, al actiunii

– top 5 motivatii (din 2006) pentru care oamenii aleg sa faca afaceri cu o companie:

5. Pretul

4. Gama de produse/servicii

3. Service-ul (orice iti cere clientul sa faci, dar pe bani)

2. Calitatea (nu e ceea ce spunem noi ca are produsul, ci ceea ce percepe clientul ca are produsul respectiv)

1. Increderea

In loc de concluzie, guerilla marketing e o modalitate (o abordare originala) de a face profit mai mare, folosind mai putine resurse financiare, dar mai multe abilitati si potential uman

Anunțuri

2 gânduri despre „Prima zi la Tecomm Cluj – prezentare Alexandru Israil

  1. Pingback: The science of SEO – great webinar « Dar vai!

  2. Pingback: A doua zi la Tecomm Cluj « Dar vai!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s