Ciuperci la cuptor

Nu doar ciuperci.

Reteta 1 de saptamana trecuta:

– branza Camembert rasa cu razatoarea minune

pentru umplerea ciupercilor (umplerea aproximativa)

 Coditele ciupercilor nu le-am aruncat (nimic nu se arunca, totul se foloseste). Le-am curatat frumos, ca si pe ciuperci si le-am taiat marunt. Am curatat si o capatana de usturoi si cateii i-am taiat marunt. Am taiat marunt si doua felii de sunca de pui Sissi (ce bine ca scriu si nu pronunt :D). Am pus in wok usturoiul putin la calit, pim-pam, cu ciupercile si apoi bucatelele de sunca, sare, piper, putin vin. Intre timp cat mana mea dreapta era preocupata cu amestecatul cu lingurii de lemn in wok in nemaiminunatul „sos” pentru ciuperici, ele se faceau bine merci in cuptor, asezate in cativa stropi de ulei de masline cu care am „uns” tava. Am socat (termic) ciupercile cand pe la mijlocul facerii lor am deschis usa cuptorului, am scos tava si le-am aplicat deasupra sosul magic facut din ce-am scris mai sus dupa care le-am mai lasat putin in cuptor. Ciupercile mi-au multumit.

Pentru reteta nr.2, adica de azi, m-am smecherit putin in ce priveste sosul „turnat” peste ciuperci. Usturoiul s-a calit, as usual, la fel si coditele ciupercilor taiate marunt dar am adaugat bacon in loc de sunca Sissi. Peste toate astea am aduagat un polonic de supa de pui (facuta pe alt ochi al aragazului iar pe celelalte altceva, nu spun ce ca sa nu dau tot din casa:p).  Si cand a fost aproape gata, am presarat cateva seminte de susan (foarte bune si in salate; mi-am mai luat azi o pungulita + seminte de in) si patrunjel. Foarte bune, exceptionale! Simt ca dezvolt o obsesie pentru ciupercile la cuptor, cum am facut pentru gazpacho (vara asta am facut de vreo 7 ori) :))

Pese: nu am cautat nicio reteta pentru ciupercile la cuptor dar imi imaginez ca se pot face in foarte multe feluri.

Lasă un răspuns

