De ce cumparam pasta de dinti?

Acest post nu este efectiv despre spalatul pe dinti. Bine, este si despre asta prin prisma exemplului pe care o sa-l dau. Exemplul l-am citit azi in cartea Marketing communications de P.R.Smith (impumutata de la Bristish Council impreuna cu alte 9 :D)

Asadar de ce ne spalam pe dinti? Sau si mai bine, de ce cumparam pasta de dinti? Cititi mai jos:

„Why do you buy toohpaste? “To keep teeth clean”/ “To stop cavities and visits to the dentist”, “ To keep a full set of beautiful shining teeth”. Some people will admit that this “it’s a habit” ot that “my parents taught me always to” …all of these answers suggest different benefits that different grouops or segments want from their toothpaste and so the toothpaste suppliers oblige by positioning certain brands as those that deliver a particular benefit. But when do you brush your teeth? First thing in the morning? If people were serious about seeking the above benefits they would carry a small protable brush ans use it after each meal. Why do most people brush fist thing in the morning? To avoid bad breath (which destroys one’s confidence). Yet many people do not like admitting it. The real is often hidden beneath the surface reasons”.

Concluzia este ca intotdeauna atunci cand facem ceva, ne intrebam de ce vrem sa avem/facem acel ceva. In momentul in care o sa descoperim motivatia de baza a tututor motivatiilor secundare (metamotivatia daca vreti) abia atunci o sa fim in concordanta cu scopul/obiectivul pe care vrem sa-l atingem. Pe blogul lui Adrian Soare am citit prima oara despre adevarata motivatie (imi pare rau ca nu am gasit postul, poate revine el cu un link 😉

Ideea din cate imi amintesc, era in felul urmator. Exemplu era cu cineva care isi doreste sa aiba foarte multi bani. De ce? For early retirement. De ce ai avea nevoie de asa ceva? Ca sa calatoresti si sa-ti petreci mai mult timp cu familia. Iata, motivatiile sunt de fapt altele si ele difera de prima, prin reformulare daca vreti. Scopul nu scuza mijloacele. Dar scopul recunoaste mijloacele si le integreaza 😉 Am mai scris un post despre dintii mei si zambetul de odinioara mai demult.

P.S: Mi-am amintit de pasta de dinti Super Cristal Cool Mint. O mai stiti? 🙂

pasta de dinti super cristal

Poza am facut-o in martie 2015 in Auchan – am ramas surprinsa sa vad ca inca mai exista Super Cristal si ca inca se comercializeaza. Instantaneul l-am captat pentru stramosi 😀 
O minunatie folosita pe vremea cand eram mica. Nu mai stiu ce alta paste de dinti mai existau. Colgate si Blend-a-med plus alte  cateva zeci au aparut mult mai tarziu la noi.

4 gânduri despre „De ce cumparam pasta de dinti?

Lasă un răspuns

