Ce provocare!

Scoala de soferi  devine o provocare tot mai mare. E chestia la care pot sa zic ca am avut cel mai mare ghinion de pana acum. Zic de  examinarea din 22 august, adica de azi. De la cea pecedenta din  am mai inca 12 ore (6 sedinte = 360 lei) tot cu dl. Toader Viorel.

Si acum, despre examen:  l-am picat cu brio. Ideea este ca sunt senina pentru ca stiu c-ma procedat fix cum am fost invatata sa fac (“Slabut, domnisoara, zise dl. Prodan!). No shit! Am condus brici. Chiar inainte de examen, la 9.45 am mai facut o data traseul ala ca stiam ca pe acolo ne duce. Prin gheorgheni, pe pata, pta engels, ma rog, in zona aia pe acolo, inainte de o intersectie  e acolo un indicator cu STOP pe care, sub care scrie 20 m si la 20 m alt indicator cu STOP. Problema e ca nu am oprit la primul (desi intructorul mi-a zis ca nu trebe decat la al doilea), doar am mai facut traseul ala.  Am redus viteza dar n-am oprit decat la al doilea. E ca si cum ai indicatorul de CEDEAZA TRECEREA la 100 m si un alt indicator de CEDEAZA TRECEREA dupa 100 m. La care cedezi? Nu la al doilea? Ca primu te informeaza, te avertizeaza, whatever ca in x metri urmeaza nush ce….. Dar la al doilea te executi pur si simplu. Si cam la fel, in fiecare intersectie, asta era obiectia ca opream dupa STOP, cumva prea intram in intersectie (fals pentru ca ii dadeam doar “directia masinii”, pozitionand-o langa cat mai aproape de bordura mai ales la virajul spre dreapta SI in punctul de vizibilitate.  Normal ca depaseam STOP-ul. Daca opream la STOP nu vedeam nimic (indicatoarele is pozitionate cum is pozitionate)…si oricum ar fi trebuit sa mai opresc o data cand ma asiguram, unde aveam vizibilitate, deci la ce sa opresc de doua ori numa asa?

Ideea cu opritul este: opresti ca sa te asiguri la punctul de vizibilitate maxima si nu invers (opresti ca sa vezi, nu vezi si de aia te opresti).  Sa te asiguri ca poti trece si ca e libera intersectie + sa acorzi prioritate, de aia opresti. Dar ce atata teoretizare, ca imediat o sa vomit! Celalalt instructor care venea cu elevul in spatele masinii pe care o conduceam a zis ca m-am descurcat foarte bine, ca m-a vazut el asa, dar nah😀

Cu 52 de ore de condus la activ, as putea da si lectii dar se pare ca mai trebe sa fac vreo cateva…alti bani, alt timp, alta energie si deci alta distractie. Nu renunt pentru ca is pregatita de examen si pentru ca mie chiar imi place sa conduc. Si mda, se pare ca acumulez tot mai multa experienta😦

Cand aud persoane carora nu le place sa conduca, ar totusi incep sc de soferi sau ca zic asta dupa ce conduc deja (probabil pofta vine manacand), ca nu le place, imi vine sa mor. Ei, dar poate aceste persoane sunt mai norocoase si atunci s-au scos😀 Dar desigur, depinde de persoana care detine pixul cum o sa decurga tot. Cam ca la scoala. Contestatie nu prea creca poti sa faci, pentru ca urmatoarea data, cine stie la ce examinator pici😀 (eu am picat la dl. Prodan de data asta. ii iau pe rand. doamne fereste :))

Intre timp, adica tot azi am decis sa ma reinscriu la scoala si am mai platit analizele: control oftalmologic, psihiatric (da, trebe si din ala), test psihologic (n-a reiesit ca as avea nicio problema) si alte chestii inutile (le-am facut pe Victor Babes, nr. 25 la Salvosan). Total: 100 lei . Boon. Am mai platit 70 lei cursurile de legislatie (tot la Toni Auto ca unde doamne iarta-ma altundeva?). Imi expira si cazierul, deci si pe ala tre sa dau inca vreo 30 lei (apropo, program cazier:  Luni, Marti, Miercuri: 8-14 cu eliberare atunci, pe loc pentru cetatenii cu domiciliu in Cluj + cei cu flotant (si io adica, dar in noimebrie imi expira si flotantu -> ups! deci tre sa ma misc repede!) la care se vor mai adauga orele (teoretic, acolo pe avizier scoala costa 800 lei , orele de condus adica). O sa ma inteleg cu instructorul sa nu le fac chiar toate totusi, c-o sa dau faliment :))) Ah si mai am de platit inca 72 de lei taxa de reexaminare (a multa oara :D)

Later edit: de la sf lui mai pana acum am avut surpriza sa constat ca si traseul se schimbase. Deci sa se acomodeze Andra cu alte intersectii, alte rampe, alte semne (lipsa). Scot liniile de tramvai in Cluj ca le modernizeaza si atunci noul traseu mirobolant, cu mute interesectii, tiruri, camioane, rampe, etc este compus din: Gheorgheni (pe acolo pe langa Iulius, Pta Engels -> nu prea stiu zona, Pata), Zorilor si Marasti.

In rest, toate bune si ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, revin cu un post dintr-o carte nu foarte interesanta, de Seth Godin: Meatball Sundae. 

7 gânduri despre „Ce provocare!

  1. Pingback: Scoala de soferi Toni Auto si instructor Toader Viorel « Dar vai!

Lasă un răspuns

