London experience

Mi-a placut accentul. Era inevitabil sa nu-l remarc din prima “Going to Victoria Station, sir?” (nu, nu mie imi era adresata intrebarea) 🙂

Apoi reclamele din metrou, faptul ca in zona 1 si 2 era curat, Travel Card-ul cu care beneficiati de o gramada de chestii faine (de la transportul la pret ok pe o zi pe toate mijloacele de transport -> noi am avut in zonele 1 si 2, comparativ cu a-ti cumpara bilet pentru fiecare calatorie -> care costa 2 lire si ceva). Mai multe informatii despre travelcard am gasit pe viajoa.ro in postari si-n comentarii 🙂

– hostelul unde am stat (ca avea baie in camera), un fel de camin in varianta moderna, cu mic dejun inclus. Nu pot spune c-a fost ieftin. Primele 4 nopti, cazarea a fost 25 lire/persoana. Urmatoarele 2, 5 lire/persoana, tot in camera cu 10 paturi .
Hostelul e Astor Hyde Park.

– pe strada: casutele, totul in stil vechi, arhitectura si designul cladirilor

– barbatii mi-au placut, pusi la spit, in costum, camasa, cravata si pantofi secsi. In tinuta asta am vazut ca se poate merge si pe-un city bike

– masinutele (am o adevarata colectie) si the old taxis, pe care englezii le cheama fluierand :D. In taxi, ca sa sa vorbesti cu soferul, trebuie sa apesi un buton din interior. Si el il apasa la randul lui ca sa te auda. Ma rog, o formalitate pana la urma. Ar putea sa te auda prin gaurica unde i se pun banii. bus-urile (credeam ca double deckers sunt doar pentru sightseeing) dar de fapt nu. Asa sunt toate 😀 si sunt de 2 feluri 🙂

– faptul ca la multe obiective, atractii, intrarea e gratuita. Gasiti aici o lista cu atractiile din Londra cu intrarea gratis.

In turul nostru, au intrat urmatoarele obiective:

Vineri (19 iunie): Natural History Museum, Science Museum, plimbare cu taxi de la Hyde Park Corner pana langa Big Ben (10 lire), plimbare de-a lungul Tamisei, pe langa London Eye, tot in jos catre The City Hall, London Tower Bridge, si alte multe poduri.

Dup aia, am ajuns la Tate Modern, am admirat, am fotografiat. Am baut sub pod. Ploua in draci.

Sambata: Ziu Reginei , am asistat asa rapid la trecerea garzilor prin fata palatului. N-am prea avut rabdare plus ca era foarte multa lume.

Dup aia am luat metroul si am ajuns in centru, la Churchill War Rooms. M-am ratacit printre atatea chestii de citit, auzit, experimentat. Am vazut din exterior Westminster Abbey. Dup aia am mers la British Museum, un muzeu in care cred ca poti sta linistit o zi intreaga. N-am stat chiar o zi, am stat o jumatate de zi 😀 Dup aia food mood 😀 Shishu chicken/lamb si coushcoush (10 lire o masa).

Ne-am indreptat spre Vinopolis, City of Wine cica. N-au stiut sa ne atraga si ne-au pierdut as customers :p

O atmosfera contrastanta. Probabil in cea mai mare parte, de la vreme: cand soare, cand ploaie. Ne-am si plimbat, am calatorit mult si cu metroul si ceva mai putin cu busul. Si am mers mult.

Duminica: zi de piete: Camden Town, o zona cu de toate. Inclusiv cu ploaie. Multa mancare, tot felul de obiecte handmade si nu numai, apoi pe Regent’s Canal buticuri cu suveniruri, haine, incaltaminte (modele care mai de care). Am luat dup aia busul si am ajuns pe Oxford Street, zona Picadilly Circus.  Am ajuns si in Covent Gardens, alta piata, mai selecta cumva cu tot felul de ciudatenii. Si aici obiecte handmade, genti, haine, dulciuri, suveniruri, flori, obiecte din tabla, fier

Soho, cu tarabele cu flori, fructe, legume, o piata diferita cu multe chinezarii, China Town (nu prea ne-o placut:). L-am vizitat asa rapid. E mare si te pierzi printre atatea stradute. Timp si rabdare. Timp si rabdare. Si mai ales papuci rezistenti.

Luni: Am ajuns iar la Buckingham Palace dar de data asta la schimbarea garzii. Credeam ca dureaza mai putin, dar nu. E o adevarata ceremonie. Am vazut si politia Calare. La propriu. Chiar langa Buckingham Palace e St James’s Park, un parc foarte fain, cu lac, rate, gaste si veverite 🙂 Am ajuns apoi iar in centru cumva, ne-am mai perindat pe la casele parlamentului, zona Big Ben (foarte fain si asta). Am ajuns si in Trafalgar Square, in Soho si dup aia de langa London Eye, am luat clipperul (am avut reducere cu Travel cardul ), o mica ambarcatiune (oficial: Ferry crossing Thames Clipper) si am ajuns in Greenwich dupa ce-am traversat Tamisa pe sub toate podurile si-am vazut de aproape HSM Belfast, Docklands (zona industriala). In Greenwich Park, where everything is very green, am fost impresionati sa vedem o oaza de verdeata si liniste. N-am mai urcat pana la Royal Observatory. Tot in perimetrul parcului erau The Queen’s House, National Maritime Museum si pe malul Tamisei, foarte faina, o taverna cu terasa si afara, Trafalgar Tavern.

Marti: back to Cluj 🙂

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

3 gânduri despre „London experience

  1. Pingback: Coborat-am in Infern | Dar vai!

  2. Pingback: Ce-am facut in 2010 si 2011 « Dar vai!

  3. Pingback: Salata de patrunjel si alte 20 retete « Dar vai!

Lasă un răspuns

