Dulciurile si jocurile copilariei

Pentru mine 1 Iunie a fost Vineri. Nu se stie de ce. Doar asa creca. Sa incepem:

Guma Kukla Muka, Minti, Turbo, jeliboane, boniboane, bomboanele cu lapte pe care le spargeam in dinti (testam astfel dintii, nu bomboanele :D) . Am ramas de atunci cu ciocolata cu rom😀

Adunam din jurul bloclui toate abtibildurile de pe langa garduri, pietre, trotuare, unele murdare, altele chiar cu pamant si le duceam frumos in casa (se numea ca le colectionam). Aveam o intreaga stiva de mizerii in sertarul biroului din camera mica. Mama se crucea cand le gasea acolo. Un fel de gunoi colorat. Dar mie imi placeau😀. Ma punea periodic sa fac ordine „Mai arunca din ele, Andra” si eu nush cum faceam dar o cam pacaleam pe mama ca imi era mila sa le arunc, sa renunt la ele. Unde le-as mai fi gasit eu pe aceleasi?

Hai la o Sicola, hai la un Rombel…hai pa!

Napolitanele Margareta, Kiss, Coco (alea tip spirala cu o crema de cocos) de la Corina si de la tactsu de la Fabrica Victoria. Pffii, ce bune erau. Daca eram in locul Corinei, probabil ca si mie si s-ar fi cariat dintii de mica de la atatea dulciuri😦

Sucul de la Tec (dozator), sucurile cu siropuri de tot felu, maraccuja combinat cu sifon pe care-l cumparam duminica, vata pe bat pentru care strigam la mama de afara sa-mi arunce bani, pe balcon. Uneori imi arunca, alteori ma chema direct in casa😀 In casa ma mai chema dupa ce ma bateam cu Ramona Birsan pana imi curgea sange pe nas (muma ei striga la mine „Du-te joaca-te la tine la bloc, tu tiganco! :))) iar eu ca sa ma razbun (cum s-o bat pe muma?), ii trageam vreo cateva fiicei: ia dici, Ramona! :)) Cu mult, mult patos.

Tot apropo de cereri pe balcon (ma lasi sa ma duc cu…vezi ca-s acolo, mai stau, nu vin in casa) era si cererea catre sorumea sa-mi coboare cu o ata, apa, intr-o punga. Asta ca sa nu mai urc pana la etajul 3. Ticaloasa, de mica😀

Cogeacurile cu Cola. Dup aia candva a aparut guma topitoare. Maoam. Alta nebunie. Halvaua mai era, dar aia era ok, bah!

Ce-am urat dintotdeauna au fost bezelele. Cumva horror. Si glucoza parca.

Jucam şencăl, moara, animalele (nu mai stiu cum se numea jocul, era cu niste carti), castel, handbal (Ana Bella mi-a zis ca-s cam intepata atunci. Nu creca era de bine), ratele si vanatorii, ascunselea😀 (eu eram Cuca mica, sorumea era Cuca mare :))) Sorumea nu-mi amintesc sa se prea fi jucat cu mine, ca deh, ea era mai mare. Picii cu picii. Probabil erau mult mai multe jocuri. Eu pe astea le-am jucat. Nu-mi amintesc de exemplu de Hotii si Vardistii. Nici lapte gros nu prea ma coafa (eu fiind o delicata :D). Ma mai dadeam pe bara de batut covoare (un fel de gimnastica) pana in momentul in care am alunecat si am cazut. Asta n-ar fi nimic, dar mi se dusese pielea din palma dreapta. Ihhh, piscaaa..Se mai tinea intr-un firicel. Am si acum un semn minuscul.

Cand am mai crescut am facut cunostinta cu papusa Emma, cu papusile Barbie din Franta, My Little Pony House, cascavalul cu gauri si bile, patinele cu rotile (4 roti per copita) si bicileta de pe care am lesinat ca-mi intrase o musculita in ochi si nu puteam s-o scot (atunci nu aveam ochelari de protectie :D)

Despre scoala, oracole, in alt post, cand voi avea mintea mai odihnita numit Amintiri din copilarie:  (jucatu cu mingea la perete, baschet, asteptatul profesorilor cu Iulia, in pomi, in gradina din curtea cancelariei, cea mai indisciplinata eleva, Costa plangand langa mine in timp ce recita El Zorab la ora de romana, cantecele cu cainele Nero de la orele lui Mos Viteza, problemele Moleculei, olimpiadele la engleza, Tudor Soimaru scuipat intre ochi de boierul Stroie Orheianu, etc)

Lasă un răspuns

