Spuma de ciocolata

Din categoria dulciuri, asta e dulcele cu numarul 3 (eu nefiind foarte foarte prietena cu dulciurile decat doar prietena :D) pe care-l fac dar care mi-a iesit cel mai bun. Primul dulce: Melba (da, am facut intr-un final, dupa 2 ani am gasit in Ocean -> am poza pe telefon, o s-o descarc eu candva :D), al doilea dulce: chec dar ala acasa, in Sibiu, sub spraveghere maxima deci nush daca se mai pune si … dulcele nr. 3:  spuma de ciocolata, dulcele nr. 4: prajitura cu mere, rom si scortisoara si dulcele nr. 5: prajitura cu visine

Reteta spuma de ciocolata am gasit-o in aceeasi carte, Carte regala de bucate. Spune, principesa Margareta, ca era dulcele favorit al regelui Mihai. Mda. Cu siguranta. Sper sa nu inceapa sa devina si dulcele meu preferat c-ar insemna ca merg si seara la sala =)) Mai bine raman cu romul si nucile: (d) in prajituri, inghetata, ciocolata.

Acum reteta spuma de ciocolata

Ingrediente (pentru 4 persoane)

250 g smantana dulce lichida (am avut una mai acrisoara -> deci implicit gust mai interesant :D)

150 g ciocolata amaruie

2 oua

2 linguri de zahar

Mod de preparare:

Separati albusurile de galbenusuri si puneti-le deoparte. Amestecati la bain-marie (n-avem😀, deci facem cu mixerul) smantana dulce cu ciocolata. Cand ingredientele se topesc si devin omogene, adagati galbenusurile. Noua compozitie se fierbe timp de 1 minut (astfel incat sa nu fie cruda).

Folositi mixerul sau telul (mixerul, clar ;)) pentru a bate albusurile impreuna cu zaharul, ca pentru bezea. Adaugati-le peste compozitia de ciocolata si galbenus doar cand s-a racit usor si amestecati rasturnand permanent continutul cu lingura de lemn. Lasati la fridiger timp de cateva ore (pana va curg balele, nu mai puteti, deschideti usa frigiderului si navaliti inauntru (in oala =)))

Servire

Turnati in cupe (n-avem) si serviti de la frigider. Preferabil este, insa, ca servirea la masa a fiecarui oaspete (n-avem) sa se faca din bolul mare de spuma de ciocolata (sa vada cand il serviti, sa nu creada ca ati scuipat in spuma =))) (sick imagination, ce sa-i faci?!) Se poate servi si cu piscoturi alaturi (clar, Savoiardi, alea-s cele mai jmechere).

Gata. Pofta buna, ce sa mai..

3 gânduri despre „Spuma de ciocolata

  1. Pingback: The Artist la Doamna T | Dar vai!

  2. Pingback: Salata de patrunjel si alte 20 retete « Dar vai!

  3. Pingback: Risotto cu sparanghel si creveti « Dar vay!

Lasă un răspuns

