Dintii mei si zambetul de odinioara

Scurt istoric despre dintii mei:
De cand ma stiu, am avut o obsesie pentru dinti (ai mei si ai altora), ochi, unghii, batista si par curat. Revenind la dinti: ingrijirea dintilor mi se pare una din cele mai importante aspecte de igiena personala, alaturi de multe altele, desigur. Pentru ca natura nu m-a inzestrat cu dinti perfecti sau demni de invidiat, ai mei parinti au considerat necesar sa port aparat dentar pentru « indreptare ». Zis si facut. Ce nu rabda baba, pentru frumusete 😀
In clasa a IX-a si a X-a am purat aparat dentar (clasic) de zi.
In clasa a XI-a: purtat aparat de noapte (clasic). Ambele create de cel mai cunoscut si apreciat doctor stomatolog (de pe vremea aia si poate chiar si in zilele noastre): doctorul Victor Boboc din Sibiu.
Aparatul au reusit sa ii « indrepte » in proportie de 85% and I’m proud of that.
Periaje peste periaje, de min 3 ori pe zi. Nici o corvoada. Chiari imi placea. Si de aici s-a creat o mica obsesie pentru dintii curati, albi, imaculati.

Si acum, ca sa raspund la intrebarea concursului de pe hotcity.ro, pentru care am scris postul asta, mentionez din ritual urmatoarele:
-Ma spal pe dinti de minim 3 ori pe zi, adica dupa fiecare masa, intotdeaua cu apa calda si nu rece. Urasc resturile de mancare ramase intre dinti, atat din punct de vedere estetic cat si al confortului. Dintii neingrijiti – cu tot ce implica asta – din gura unei persoane ii asoziez cu gunoaiele dintr-o groapa. O metafora mai plastica 😛
-In anul al II-lea de facultate am inceput sa-mi fac detartraje regulate -> la o doamna doctor foarte simpatica si foarte priceputa, in Cluj: Roxana Gabor. Doamna s-a mutat de curand la Bistrita 😦
-In 2008, tot mergand la ea, mi-a recomandat tratamentul de albire a dintilor pe care l-am efectuat in cabinet: tratament cu gelul Opalescence. Am platit 300 lei sau 350 lei. Nu mai retin exact. Am fost foarte multumita. Pentru mai bine de un an, dintii mei au aratat brici. Mi-a recomandat sa beau cafea si ceai negru cu paiul, pe cat posibil 😀 pentru a evita astfel contactul cu dintii. Nu, nu e vorba de ceva obsesiv-compulsiv. Poza de mai jos, cu dintii mei de odinioara 😀

dinti de un alb imaculat

-Din produsele din comert, am folosit/ folosesc – Pearl Drops White
-Tot pentru igiena orala folosesc apa de gura si ata dentara de la Oral B (cutiuta albastra :D)
-In locul bicarbonatului renumit mai foloseam zeama de lamaie (destul de rar) – fiind acida, distruge gingiile
-Sprayul de gura Glister (de la Amway)
-Ca si ritual, legat de alimentatie, mentionez salata de mere, telina si morvoci – stopite cu lamaie. Toate fiind cunoscute pentru cresterea cantitatii de saliva. Sau cand nu reusesc sa-mi fac salata, doar mere verzi. Merele curata dintii foarte bine, mai ales dupa o masa, cand nu ne putem spala pe dinti
-Pentru ca de 4 luni fumez, folosesc pasta Blend-a-med 3D White Luxe (Anti Tobacco fresh)
-Benzi tip manusa cu un deget – le zice brush aways, de la oral B, mai jos poza 😀 Le-am primit de la sora mea. Sunt foarte utile oriunde, cand nu ai acces la perie si pasta de dinti. De purtat in portofel 😀

brush aways

-Nu in ultimul rand, am schimbat brandul de tigari cu altul – nu stiu daca se pune 😀 (Kent Nanotek) care au doar 0,2 m nicotina, 1 mg gudron si 1 mg monoxid de carbon, comparativ cu Vogue Aroma Verde (8 mg, Nicotina: 0,7 mg, Monoxid de carbon: 10 mg)

Concluzionand: ar fi o grozavie sa castig. Sacrificiul pentru premiul oferit ar fi cateva drumuri pana la Bucuresti. Pe care le-as face bucuros (nu platesc trenul). Iar daca o sa castig, ma las de fumat. Pe bune.

14 gânduri despre „Dintii mei si zambetul de odinioara

  1. Pingback: De ce cumparam pasta de dinti? « Dar vai!

  2. Pingback: Spalati-va pe maini! « Dar vay!

  3. Ceau, felicitari pentru grija pe care o porti pentru dintii tai, e de apreciat, am o rugaminte, si eu sunt in postura in care trebuie sa ajung la un ortotont bun si sunt din SIbiu, ai putea sa imi spui te rog unde avea cabinetul D-l Dr. Victor Boboc din Sibiu ?

    Multumesc.

    • Salut 🙂 Mersi. Avea cabinetul pe Milea, si se ajungea la blocul lui, prin ultimul gang de pe partea dreapta (cum mergi inspre V.Aron). Din pacate nu stiu adresa exacta si nici numarul de telefon nu-l mai am. A trecut ceva vreme de atunci. Ti-l recomand si pe fiul dansului, care e la fel de meserias 😉 Nici nu stiu daca seniorul mai lucreaza 🙂 Cauta pe net adresa exacta, trebuie sa existe 😉

      • Ceau…multumesc, l-am gasit pana la urma, incep tratamentul cu un aparat mobil, urmand unul fix, am mare incredere in D-l Profesor, multa bafta si felicitari pentru blog !

          • Imi pare rau, dar nu prea. Eu am avut aparat dentar aprox. acum 10 ani si de atunci nu mai stiu cine si daca se mai lucreaza la cabinetul dansului. Ma gandesc ca fiul lucreaza (bunocul Alin :)))

            • ma gandeam ca poate primeste bogdan de mai sus mail ca a fost reply la comment..
              el sigur stie in ce zile are programul.
              ..si eu am avut aparat acum 8 ani si vreau sa ma duc din nou ca atunci am abandonat dupa 3 ani.

              • d-l V. Boboc are program, martia, joia si vinerea de la 8:00 insa nu vine la opt mereu, mai intarzie, de obicei cam pe la 8:30 e mai sigur, nr de tel cabinet: 0269 234064 / 0269 433066, mobil V. Boboc 0733082488, mobil T.Boboc (baiatul) 0726226725 care e cam in fiecare zi pe acolo, el vine si lunea si miercurea pentru activari la aparatele fixe.

                • Ii multumesc lui Bodgan si Dianei pentru comentariu 🙂 Informatiile vor si fi utile cu siguranta si pentru alte persoane 🙂 Va doresc sa aveti dinti drepti si cat mai frumosi! 😉

Lasă un răspuns

