Viruși-virusuri

Ah, mi-am amintit acum. Mi-a mai placut ideea din cartea In supa miso – Ryu Murakami despre oamenii daunatori societatii, respectiv pasajul cu boschetarul (p. 209)
” Da, a spus Frank, uitandu-se la boschetar. Oamenii ca mine sunt in mod clar daunatori. Eu sunt ca un virus. Dar virusurile care provoaca boli reprezinta o fractiune extrem de mica. In afara lor, exista nenumarate alte tipuri, a caror functie, de-a ajuta evolutia, de a crea mutatii si de-a diversifica formele de viata. Daca pe pamant n-ar fi existat virusuri , nu ar fi aparut nici oamenii. Se amesteca cu genele noastre si altereaza informatia din ele. HIV-ul, virusul care provoaca SIDA, poate ne altereaza genele intr-un mode necesar pentru supravieturirea speciei in viitor. Nimeni nu poate fi sigur ca nu e asa. Eu omor oameni in mod constient si ii sochez pe ceilalti, ii fac sa gandesca. Eu sunt necesar pe lume, dar ala? (boschetarul) Nu cred!
„-Astia si-au pierdut vointa de a trai, dar au renunta la orice forma de comunicare cu ceilalti. In tarile sarace exista sinistrati, dar nu exista boschetari. Astia traiesc fara batai de cap. Refuza societatea. Ar trebui sa se duca undeva, sa isi asume niste riscuri. Cel putin eu asa am facut. Ei nici macar nu comit crime. Sunt degenerati. Eu omor asemenea degenerati”

Tot despre virusi, mi-am amintit de un mail vechi, din 5 august 2006 🙂 nu dam nume, nu-i frumos ;)) sunt doi intelepti. punct 😀

EA: Oamenii sunt atat virusi cat SI paraziti.
Oamenii sunt virusi: distrug, ataca, devasteaza,invadeaza,infecteaza, contamineaza, contagiaza, extermineaza (CA rimeaza : )etc. Distrug natura, se autodistrug prin viata pecare o aleg (ma refer la trairea ei), se degradeaza atat prin actiuni cat si prin omisiuni. Distrug popoare, civilizatii, cultura, religie, sunt bidimensionali, superficiali, artificiali. Se „distrug” unii pe altii, supravietuieste virusul cel mai puternic. (…fraza lipsa). Sau poate ca traim intr-o lume virtuala si ca viata e vis(furnizeaza iluzii), si fiecare e conectat la al lui calculator (unele mai performante, altele mai putin; fiecare si-l seteaza cum, cu ce vrea si cum poate), si se fereste de virusii altora( ii este suficient cu ai lui insusi) si parca din ce se fereste mai mult cu atat un scapa de ei si atunci apare angoasa. Sa fie vorba de un focar de infectie, eufemistic vorbind? hmm…oamenii sunt virusi pentru ca se autocontagiaza afectiv, sunt asemanatori din punct de vedere comportamental si la nivelul filosofiei de viata: toti vor sa traiasca cat mai mult, s-o duca cat mai bine si tot tacamul…

Doi virusi cu greu pot supravietui impreuna, mai ales cand nu sunt „compatibili” unul cu altul.

Oamenii sunt paraziti: lenesi, depind de altii, se bazeaza pe eforturile altora. Revin la ideea mea cu cersetorul. Si eu am fost parazit si poate ca mai sunt.

EL: Allrighty then …

Totusi .. virusii compatibili cu altul nu mai sunt virusi 🙂 … sunt doar niste fiinte care manifesta forme de canibalism. Adica … suntem canibabil salbateci, ii la gramada, pe apucate, cel mai puternic castiga si asa mai departe. Se numeste evolutie si de ce ar fi ceva rau in asta. Cel mai vicios castiga. Poate e involutie, greu de spus. Oricum evolutia si involutie is o pereche. Fac cu schimbul. In trepte sau … in scari. O treapta o era, o scara un univers.

Mai degraba canibali decat virusi sau paraziti. Conceptul de virus sau parazit implica existenta unei gazde. Cine e gazda? Gazda nu poate fi aceeasi specie. Sigur ca exista posibilitatea ca un parazit sa fure mai multe resurse in detrimentul celorlati, dar asta duce doar la evolutie nu?
Gazda ? Gaia? Tera? Mici paraziti ? :))

In orice caz mi se pare injositor sa te privesti ca un parazit sau o fiinta care nu poate crea nimic. Nu mi se pare corect sa privesti viata ca o mare cerseala. Viata e un compromis. Totul e. You win some
you lose some. Si mai inveti cate ceva pe parcurs. Greseala sta la baza experientei. Cat timp nu esti pe cocoasa cuiva sugand fara sa oferi nimic e greu sa ta gandesti ca esti un parazit.
Si e foarte usor sa nu te gandesti deloc ;). Sa nu gandesti e cea mai frumoasa viata nu ? :))

Lasă un răspuns

