Sa fii sau sa nu fi

Azi am trimis un feedback pozitiv unui domn, legat de scrierea corecta a verbului a fi, la conjunctiv prezent, forma negativa (SA NU FII). Am primit newsletter 😀 Probabil e un feedback mai ciudat (insa trebuie luat ca atare, fara nici o rea intentie) 😀 Toata stima si aprecierea.
Ei bine, din punctul meu de vedere, cine nu scrie corect din punct de vedere gramatical, ortografic, primeste bile negre (multe) 😀 Fara nici o scuza: „vay, am tastat repede, m-am grabit, n-am mai corectat, etC”. Gramatica e gramatica. Mama ei…
Prea multe persoane fac greseli incat atunci cand cineva scrie corect, imi sare imediat in ochi. Plus ca da, m-a mancat in fund sa-i scriu 😀
Am avut surpriza sa constat astfel un blog de nisa, DIACRITICA (scris cu majuscule, da in semn de apreciere profunda). Blog de ortografice, ortoepice si punctuatie.
Poate n-ar fi o idee rea sa scriu, in aceeasi directie, despre VOCABULAR, FONETICA, MORFOLOGIE (cu partile de vorbire flexibile si neflexibile), si SINTAXA (sintaxa propozitiei si a frazei). Un Booklet de limba romana :))
Ma mai gandesc 😀 Intre timp, legat de verbe, ia sa vedem modurile si timpurile lor (daca le-ati uitat intre timp):
A. MODURI PERSONALE/PREDICATIVE
1. INDICATIV
1.1. Prezent
1.2. Imperfect
1.3. Perfect simplu
1.4. Mai mult ca perfect
1.5. Viitor
1.6. Viitor anterior
2. CONJUNCTIV
2.1. Prezent
2.2. Perfect
3. CONDITIONAL OPTATIV
3.1. Prezent
3.2. Perfect
4. IMPERATIV

B. MODURI NEPERSONALE/NEPREDICATIVE
5. INFINITIV
5.1. Prezent
5.2. Perfect
6. GERUNZIU
7. PARTICIPIU
8. SUPIN

Si legat de titlul postului, sa fii sau sa nu fi (de data asta online), ma gandesc cum ar fi un blog creat spre intampinarea cuiva (intampinare pentru online…like..welcome to your blog :)). Blog care nu are nici o legatura cu distincta sa persoana. Cred ca ar fi o surpriza extraordinara.

p.s: daca am omis ceva, va rog, sariti :)) pana e fierul cald 😛

3 gânduri despre „Sa fii sau sa nu fi

  1. mami buna. sounds like a good nickname 😛
    De pe taramurile indepartate, salutarile cele mai bune, dar trebuie sa ma bag si eu ca musha in supa.
    Eu personal, desi am tendinta sa scriu corect, niciodata nu am putut sa memorez cand si cum se scrie fi fii fiii sau fiiiii deci eu tind sa trec cu vederea acest mic detaliu, but hey, that’s just me 🙂
    Oricum, se pare ca unii pot face un brand (personal) din scrierile diferite ale cuvintelor iubitei noastre limbi. Vay vay vay:P

    • „Eu personal”, un pleonasm acceptat :)) am zis VAY… ca girl of great expectations ar fi creat prea multe controverse. Zic dar vay!
      Fix3 ca verb would be too much…
      Salutari back. Nici cele mai bune, nici cele mai rele :p

Lasă un răspuns

