Moare ţăranul

Un tăran venit din satul Bobuleşti la oraş, îl urmăreşte până la operă pe o excelentţă de la Ministerul Comunicaţiilor.

–          Ce poftiţi de la persoana mea? De ce mă urmăriţi? Îl întreabă excelenţa respectuos.

–          D’apoi cine, ieu? No, n-avui altceva mai bun de făcut. Ştii, nene, îs pentru prim…

–          Ahh, e pentru prima ocaziune când păşiţi pe străzile citadine?

–          No, păi aşa o fi, cum zici matale, c-oi ştii mai bine.

–          Daţi-mi voie, dar de ce mă urmăriţi? întreabă agasat execelenţa.

–          Voiesc să viu la operă (parc-aşa îi zice) că auzi că cântă un om cu grai al naibii de frumos şi crezui că într-acolo meri şi mata, că cum te văzui aşa de isprăvit înţolit, gândi că…

–          Rezon! Îl întrerupse excelenţa. Întocmai într-acolo merg, zise schiţând un rânjet fals.

–          Şi dacă stau mai bine să cugetez…Siguralmente. Voila, opera! Adaugă el.

–          Phiii! Pentru numele lui Dumniezău! Crez c-acolo, zise ţăranul făcându-şi uimit cruce şi minunându-se într-atât că-l podidiră lacrimile.

–          Dar aveţi în posesiune bilet? …Că, la o adică, în caz de contrarietate, am eu pietate de dumneata, că cum vă observ aşa de….o să scot încă câţiva gologani din buzunărel să vi-l achitez.

–          Apoi de! Ba că nu trebe!

–          ?
–          Ce te uiţi aşa mierat, dom’le?

–          După consideraţiunile mele, cred că nu aţi înţeles ăntrebarea mea interogativă, zise el.

–          Ei na!Bine!

–          Cum bine? Deci, doriţi?insistă el.

–          Ce?

–          Domnule, sunteţi cam idiot!adăugă excelenţa.

–          De ce?

–          Păi dac-aşa m-o făcut muma! Ba că numa’ ieu oi fi aşa..Îs destui pe lumia aista ca mine…Ba încă….(excelenţa îl întrerupe):

–          Mersi, zice el.

–          No, Dumniezău să vă înţeleagă, c-apoi ieu cum oi fi aşa, zău de ştiu ce îndrugi matale acolo.

Ajung la operă, excelenţa cumpără două bilete, cei doi intră în sală şi se aşează: excelenţa în faţa ţăranului şi acesta după el. Spectacolul nu începe bine, că…

–          Hapciu!Hapciu!Hapciu! ţăranu-l stropeşte cu salivă pe excelenţă. No scuzaţi-mă acuma. Făr’ să vreau.

–          Nu-i nimic, nu-i nimic, îi răspunde funcţionarul, om cu civilizaţie şi onorabilitate de om superior.

Ţăranul nu vede lucrurile aşa simplu.

–          Pentru numele lui Duminiezău cel mare, îndurător şi bun, iertaţi-mă. N-am vrut.

Excelenţa dă semne de agasare, fiind împiedicată să asculte opera şi-şi zice în sinea lui: „ Luate-ar dracu’”. Ţăranul se mai scuză o dată.

–          Zău, credeţi-mă.

Funcţionarul, cu superioritate liniştită are sentimentul că este luat peste picior şi nu se mai poate controla:
-Ieşi afară!strigă el cu mînie şi iritaţie profesională.

–          No barămi lasă-mă să văz ce-i aicea, că nu degeaba veni.

–          Afară! Repetă funcţionarul (Spectatorii îşi întorc privirile spre cei doi, iar ţăranul în culmea ruşinii sale de om rural înapoiat, pleacă supărat foc).

–          Barămi Dumniezău să mă ierte pentru ce făcui! Îşi zise el. Mai merse apoi doi paşi şi pică în plină stradă… Muri.

3 gânduri despre „Moare ţăranul

  1. un schelet intra intr-un bar
    – barman! o bere si-un mop, te rog!

    e misto de tot serialele aistea ale matale….propun sa le dai inspre citire la ore fixe..ca sa-mi fac si eu un program, ca doara ca o fiinta superioara care sunt, trebuieste neaparat sa functionez dupa un plan prestabilit.Altfel intreg universul meu pretentios va suferii grave avarii la stabilimente.

    am samtzat un iz de caragiale..misto’ misto’😉

    • La ore fixe zici?! hm….cam greu aşa…ştiindu-mă pe mine, ai fi putut anticipa că nu doresc să stric elementul de surpriză😀 aşadar, te rog, puţintică răbdare! poveştile vor fi scoase din cutia fermecată la momentul potrivit, nu la oră fixă😀 (climax dom’le)
      dialogul/sceneta face parte din categoria absurdului…ship happens tocmai când te aştepţi cel mai puţin…uite..şi ţăranul nostru moare😦 ce trist…

Lasă un răspuns

