Despre gradinita fancy Ftk si Tedx Cluj de la Marty

In 13 iulie am mers la Marty la TEDX Cluj si pe taxi am ascultat o doamna povestind cu foarte mult patos despre o gradinita din Cluj. Gradinita se numeste FasTracKids.

Mi-a atras atentia nu pentru ca ma preocupa pe mine aspectul asta (inca nu!) cat ca doamna care vorbea imi parea ca exagereaza. Ok, copii se dezvolta dar care este certitudinea ca ei se dezvolta numai datorita mediului si nu, de exemplu datorita genelor mostenite? Daca doamna ar fi considerat asta, probabil n-ar mai fi deschis gradinita, dar asta este o alta poveste.

Cum sa vorbesti de leadership la varsta de 8 ani ? Imi amintesc ca printre materiile (sau modulele, ca suna mai pompos) pe care le amintea, se numara : magnetism, economie, chestiuni de chimie (doamna spuneau ca sunt copii care la varsta de 4 ani pot vorbi despre molecule -> cat inteleg, asta e alta poveste), chestiuni de geografie (un copil imi amintesc ca spusese ceva de Brazilia). Nu zic ca-i rau, foarte bine, sa invete cat mai multe, mai ales la un nivel de baza, dar totusi, mi se cam mult…si ma distrez cu atat mai mult cu cat avusesem un draft la articolul asta din iulie si citind mai devreme articolul lui Adrian Nuta, am zis ok, publish despre gradinita (nu, nu-i publicitate mascata). Eventual mi se vor adresa vreo cateva injuraturi . Intrebarea din subsidiar este: merita sa investesti intr-o gradinita fancy? (intrebare adresata parintilor inexistenti – cred – care-mi citesc blogul)

Si acum despre TEDX-ul din 13 iulie: conferinta a fost live din Scotia, din Edinburgh. Mai multe informatii am gasit  aici.

Discursul lui Jae Rhim Lee (este o ea, vedeti in linkul de mai sus) despre infinity mushrooms. Mi s-a parut interesant si totusi de domeniul SF-ului (Intrebarea care parea s-o preocupe: ce se intampla cu toxinele din corpul nostru dupa ce murim? Acestea otravesc mediul si solutia la ingroparea cadavrelor ar fi existenta acestor ciuperci infinite care curata toxinele si mediul. Ciupercile sunt un simbol al relatiei cu moartea: cultivarea de oganisme care se descompun asemeni trupurilor fara suflet sau cuvintelor rostite dar lipste de intelepciune).

Cel mai fain video a fost al lui Marco Tempest

La restul prezentarilor am fost si nu prea atenta ca eram ocupata cu prajitura (cea promisa era un Cheesecake dar cea primita din partea casei fiind pana la urma o tarta cu mere + cafeaua de rigoare) si cu socializarea spontana cu Sorin si Corina (in the end, sunt un animal social).

Urmeaza postul din Seth Godin: Meatball Sundae.

One thought on “Despre gradinita fancy Ftk si Tedx Cluj de la Marty

  1. Pingback: Ce-am facut in 2010 si 2011 « Dar vai!

Lasă un răspuns

